باید سطح فقر را پایین بیاوریم

وزیر کار مطرح کرد؛

باید سطح فقر را پایین بیاوریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید اشتغال بیشتری ایجاد کرده و سطح فقر را پایین بیاوریم اعلام کرد: به دنبال ایجاد کانون توسعه در شهرستان‌ها هستیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، علی ربیعی صبح امروز در شورای اداری شهرستان رزن اظهار کرد: در شهرستان‌ها دو علت در توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی دیدم؛ یکی همبستگی نخبگان محلی و دوم کانون‌های توسعه است که باید در شهرستان‌ها شکل بگیرد بنابراین در کنار شما هستیم تا کانون توسعه برای شهرستان ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر تقویت اقتصاد و اشتغال و با بیان اینکه باید اشتغال بیشتری ایجاد کرده و سطح فقر را پایین بیاوریم، خاطرنشان کرد: باید در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر کار شود چرا که معتقدم باید برای شهرستان‌ها بیشتر وقت گذاشته شود و رفت‌وآمد صورت گیرد.

ربیعی با اشاره به اینکه کار عنصر اصلی جامعه است، افزود: جامعه باید با تعاون به پیشرفت برسد و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

باید بسیاری شهرستان‌ها را «شهرستان بدون بیکار» اعلام کنیم

وی با بیان اینکه در هفته آینده بعد از ارسال آئین‌نامه منابع روستایی، منابع آن در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانیم تعدادی از بخش‌های استان را در این طرح قرار دهیم، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۲۰۰ نفر  در رزن برای کسب‌وکار اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌توانیم با یک جهت‌گیری مناسب، رزن و بسیاری از شهرستان‌ها را «شهرستان بدون بیکار» اعلام کنیم.

وزیر کار با تأکید بر اینکه سعی داریم تسهیلات اشتغال فراگیر را  ارزان‌تر کنیم، افزود: در بیمه قالیبافی مشکل داریم، شاید محل آن را در بودجه سال آینده از محل هدفمندی تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه امروز به برکت رهبر معظم انقلاب، ثبات خوبی در کشور داشته و بیش از گذشته، نیاز به ثبات‌افزایی درونی داریم، تصریح کرد: باید در اقتصاد داخلی و اشتغال، قوی‌تر شویم و سخت‌کوش‌تر از گذشته کار کرده و هم‌افزایی را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تحولات عربستان را بخشی ناشی از تصفیه‌های درونی عربستان و کارهای تجاری آمریکا می‌دانم، تصریح کرد: عدم هم‌افزایی، موجب فرسوگی شهرها می‌شود در حالیکه نیاز داریم در ۵ سال آینده اشتغال بیشتر ایجاد کنیم و فقر را پایین بیاوریم که در برنامه‌های دولت است.

ایجاد ۱۱ هزار و ۴۰۱ شغل در ۶ ماه در همدان

استاندار همدان نیز اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۰۱ شغل در استان ایجاد شده و تا پایان سال از سهم استان که ۱۹ هزار شغل است، عبور خواهیم کرد.

محمدناصر نیک‌بخت  با بیان اینکه امروزه، مشکل اصلی ما اشتغال است، با تأکید بر اینکه از صندوق کارآفرینی و امید انتظار بیشتری داریم، خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که بانک‌ها از صندوق، جلوتر هستند بنابراین از همه بانک‌ها راضی هستم و مشکلی هم که بانک سینا بود با همکاری مدیرعامل حل شد.

 نمایندگان قوانین مالیات و مرتبط با کسب‌وکار را تسهیل کنند

استاندار همدان از نمایندگان درخواست کرد قوانین مالیات و قوانین دیگر مرتبط با کسب‌وکار را تسهیل کنند اظهار کرد: هر وزیری که وزارت کار را پذیرفت، به درستی می‌گفت ما مسئول صیانت از اشتغال موجود هستیم، اما دکتر ربیعی با شجاعت پذیرفتند که در اشتغال مسئولیت داشته باشند و قدم‌های خوبی هم برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه همه باید به میدان بیایند و کمک کنند، افزود: به طور قطع محوریت وزارت کار و مسئولیتی که دکتر ربیعی پذیرفتند، کارساز خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.