پیروزبخت:نقص های زیادی در مقوله کیفیت ساخت و سازها داریم

پیروزبخت:نقص های زیادی در مقوله کیفیت ساخت و سازها داریم

سه‌شنبه, نوامبر 21, 2017 - 13:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امروز نقص های زیادی در مقوله کیفیت ساخت و سازهای کشور داریم که ضعف اصلی آن به آموزش های ارائه شده باز می گردد و باید جدی گرفته شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «نیره پیروزبخت» روز سه شنبه در مراسم روز ملی کیفیت در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: با اینکه در زمینه طراحی مهندسان خوبی با برخورداری از آموزش های مناسب آکادمیک داریم و استانداردها، آیین نامه ها و مقررات فنی خوبی هم پیش بینی شده است، اما همچنان در کیفیت ساخت و سازها با مشکلات عدیده ای مواجه ایم.
این مقام مسئول اظهار کردک: در ساختمان های قدیمی یا روستایی نقص در پایه ریزی اولیه است، اما امروز به سمت فناوری های نوین ساخت و ساز رفته ایم.
وی یادآور شد: در فرآیند ساخت عوامل متعددی از جمله سرمایه، مصالح ساختمانی، نیروی انسانی، ماشین آلات و شیوه های ساخت و تولید دخیل هستند که مهمترین آنها نیروی انسانی و برخورداری آنها از آموزش است.
پیروزبخت ادامه داد: مهندسان ما فقط از آموزش آکادمیک برخوردارند و کارگران بخش های مختلف ساختمانی از آموزش ها و گواهی نامه های مختلف برخوردار نیستند.
وی تصریح کرد: اگر در حوزه ساختمان و آموزش و پرورش توجه کافی به مقوله کیفیت داشته باشیم، جای امیدواری است که بسیاری از مشکلات برطرف شوند.
معاون رئیس جمهوری با تکذیب برخی ادعاها درباره بی کیفیت بودن مصالح ساختمانی، گفت: مصالح ساختمانی موجود در بازار از کیفیت لازم برخوردارند، اما همه مولفه های موثر در حوزه ساختمان بویژه منابع انسانی نیازمند ارتقای کیفیت هستند.
وی خواستار آن شد که تمرکز اصلی روز ملی کیفیت بر صنعت ساختمان سازی باشد که در آن نه فقط از تولیدکننگان کیفی برتر، بلکه از ناظران، بازرسان، طراحان و محاسبان برتر ساختمان ها نیز تقدیر شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.