کتاب «صنعت بیمه و مخاطرات طبیعی» تالیف مهدی ریاحی فر منتشر شد

کتاب «صنعت بیمه و مخاطرات طبیعی» تالیف مهدی ریاحی فر منتشر شد

کتاب «صنعت بیمه و مخاطرات طبیعی» با تالیف مهدی ریاحی فر مدیرعامل شرکت بیمه حافظ و محمد آریامنش، دانشیار ژئوفیزیک دانشگاه پیام نور منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد ،همزمان با چهاردهمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ و آغاز بکار نمایشگاه کتاب تهران، کتاب «صنعت بیمه و مخاطرات طبیعی» منتشر شد.

وقوع حوادث و رویدادهای طبیعی علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی هنگفتی را سالانه بر پیکره اقتصادی و اجتماعی کشورها میگذارد. گرچه وقوع این حوادث به طور دقیق قابل پیش بینی نیست، اما می توان با استفاده از نقش انکار ناپذیر بیمه، تحمیل زیانهای مالی به دولت و مردم را بطور جدی کاهش داد. به همین منظور مولفین این کتاب تلاش کردند تا ضمن معرفی مخاطرات مختلف طبیعی و حوادث ثانویه ناشی از وقوع آنها، رویکرد جدیدی از نقش تاثیرگذار بیمه در کمک به دولت ها و مردم ارایه نماید.

در این اثربازنگری نقشه های پهنه بندی مخاطرات مختلف و ضرورت تجدید نظر در طبقه بندی تعرفه های بیمه در اینگونه رویدادهای طبیعی به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته اند.

این اثر در 4 فصل نگارش شده است و در فصل اول تلاش شده تا ضمن تعریف انواع مخاطرات طبیعی وضعیت این مخاطرات در ایران مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به قلمرو در نظر گرفته شده برای کتاب، در فصل دوم حوزه فعالیت های بیمه و جایگاه آن در صنعت بیمه به تفضیل مورد توجه قرار گرفته اند. فصل سوم کتاب بطور ویژه به نقش بیمه در کاهش آسیبهای احتمالی مخاطرات طبیعی پرداخته اند.

در فصل چهارم نیز انواع مخاطرات طبیعی در ایران بطور مفصل مورد توجه قرار گرفته و سعی شده تا ضمن آسیب شناسی جایگاه صنعت بیمه ضرورت باز تعریف مخاطرات طبیعی، تهیه نقشه های پهنه بندی خطر و همچنین ضرورت باز تعریف تعرفه های بیمه در کشور مورد بحث قرار گیرند.

کتاب «صنعت بیمه و مخاطرات طبیعی» در 250 صفحه با چاپ رنگی توسط انتشارات دانش های بنیان در بهار 1395 به بهای 25هزار تومان منتشر شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.