ایستادگی در برابر فناوری منطقی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ایستادگی در برابر فناوری منطقی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ایستادگی در برابری فناوری نمی توانیم سهمی برای خود دریافت کنیم و باید شیوه نامه برخورد با آن را داشته باشیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا با اشاره به تاثیرگذاری فناوری بر فرهنگ و زندگی بشر، اظهار داشت: فناوری زندگی بشر را تغییر داده است و ایستادگی در برابر آن منطقی نیست و هرکسی باید شیوه نامه خود را در برابر فناوری داشته باشد تا خود را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه فناوری بلاکچین با مفهومی که آورده به زودی همه موضوعات را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: بلاکچین در چند سال آینده تحول شگرفی را در دنیا ایجاد می کند و اگر خود و ساختار خود را منطبق با این تغییرات نکنیم دوباره در عرصه رقابت فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی کشورها در حوزه اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: در سال های گذشته ۱۰ شرکت نخست دنیا را شرکت های نفتی تشکیل می دادند اما اکنون شرکت های فناوری اطلاعات جای آنها را گرفته اند و آمریکایی ها سرمایه گذاری جدی را در این عرصه انجام داده اند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در عرصه کنونی کشورها در حال از دست دادن حاکمیت هستند و در مقابل شرکت ها در حال قدرت گرفتن هستند، تصریح کرد: با ایستادگی در این حوزه ها سهمی برای خود ایجاد نمی کنیم و عرصه فناوری اطلاعات عرصه خلاقیت هاست و چند راه در مقابل آن بیشتر نداریم.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تشریح روش های پیش رو در برخورد با عرصه فناوری، خاطر نشان کرد: نخستین راه این است که در مقابل آن و سیلی که به راه افتاده تسلیم شویم یا اینکه در مقابل فناوری مقاومت کنیم و بایستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه روش‌های برخورد با فناوری در این دو روش احاطه نمی شود، گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که از نظر شاخص های مربوط به خلافیت ایران از کل دنیا در رتبه بالاتری قرار دارد که این نشان می دهد که در کشور خلاقیت داریم و لذا نیاز به چشم انداز، راهبرد و سیاست در این حوزه داریم.

وی با اشاره به جلسات و مذاکرات متعددی که مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات با دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار کرده است، افزود: مثلث Big Data، iOT و AR تحولاتی را در دنیا ایجاد می کنند و آینده اقتصاد دنیا اقتصاد دیجیتال است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.