انجام ۶۸ درصد تراکنش‌های مالی دنیا از طریق شبکه‌های اجتماعی

انجام ۶۸ درصد تراکنش‌های مالی دنیا از طریق شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: ۶۸ درصد مردم دنیا تراکنش های مالی خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهارداشت: امروزه فشار تحول بر بانک ها از سوی بازیگران مختلف مشاهده می‌شود. این تهدیدها وضعیت بازار بانکی را با چالش هایی روبرو ساخته است.

وی بیان داشت: بربر (اخلالگر) یکی از چالش های روبروی بازار بانکی به شمار می رود و قرار نیست تنها در صنعت بانکداری بماند بلکه به سایر صنعت ها نیز سرایت پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با مطرح کردن این سوال مبنی بر اینکه می توان بانکداری بدون بانک داشته باشیم، اظهارداشت: این موضوع تحولی است که در ممکن است در سالیان سال آن را داشته باشیم. بنا بر گفته بیل گیس، بانکداری را لازم دارید اما بانک را نه.

نجفی به فشار بی سابقه ای تحول بر بانکها اشاره کرد و گفت: ۳۳ درصد متولدین سال های ۱۹۸۰ به بعد اظهار می کنند که اصلا به بانک احتیاجی دارند همچنین ۶۸ درصد مردم جهان تراکنش های مالی خود را از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند، ضمن اینکه ۵۲ درصد از مدیران ارشد صنعت بانکی رقبای خود را خارج از صنعت بانکی می دانند.

وی ادامه داد: بانکها باید محصولات خود را با غیر بانکی ترکیب و سرویس بدهند که متاسفانه این امر در صنعت بانکی ما اتفاق نمی افتد ضمن اینکه در دوره ای هستیم که تحلیل داده و مدیریت ریسک هم وجود دارد و  بانکها باید این موارد را مد نظر قرار دهند؛ بانکها تحت فشار فین تک ها هستند.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اذعان کرد: مشتریان جدید بانکی از نسلی هستند که در فضای دیجیتال دنیا آمده اند و از طرفی دنیای دیجیتالی نیز دستمایه تغییر و تحول است و همین مسئله باعث شده تا به موسسات مالی فشار وارد شود. از این رو آنها باید خود را با این تغییر و تحولات تطبیق دهند و سرویس های خاص را برای مشتریان خود ارایه دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.