نقش بیمه در مدیریت ریسک های دریایی

نقش بیمه در مدیریت ریسک های دریایی

شنبه ۲۸ / ۱۱ /۱۳۹۶پژوهشکده بیمه مرکزی ایران در راستای ارتقا دانش فنی و حرفه ای بازار بیمه کشور اقدام به برگزاری یک نشست آموزشی با محتوای ,,مدیریت ریسک در صنایع دریایی ,,نمود که این اقدام آموزشی همچون سایر فعالیت های علمی و تحقیقاتی این مرکز پژوهشی  قابل تقدیر است .

به گزارش دیوان اقتصاد،توفیق داشتم تا ساعاتی از این نشست حضور یابم و از سخنان آموزشی مدرس محترم استاد جناب آقای مهندس  رضا علی بیگی بهره مند شوم .

ایشان بر اساس سوابق تحصیلی و حرفه ای اعلامی خویش علاوه بر تحصیل در حوزه صنایع دریایی در داخل و خارج کشور ,سالها با شرکت های داخلی و بین المللی بعنوان مشاور ریسک و ارزیاب پروژه های دریایی همکاری دارند و در شروع نشست مذکور اشاره نمودند که  علاقمند به انتقال دانش و تجربیات کسب نموده به شرکت های هموطن ایرانی فعال در حوزه صنایع دریایی به منظور آشنا نمودن آنها با جدیدترین دستاوردهای صنعتی و تجاری-خدماتی  بخش صنایع دریایی به منظور بهره برداری بهینه از این حوزه مهم اقتصادی هستند .

حضور مدیران و کارشناسان مبرز و مجرب شرکت های مختلف بیمه و نیز محتوای مطالب ارایه شده بر ارزشمندی نشست مذکور بیش از بیش افزوده بود.

از آنجاییکه همواره بر اساس آموخته هایم از اساتید و پیشکسوتان صنعت بیمه کشور فراگرفته ام ,پایه و اساس بیمه گری حرفه ای  بر ,,دانش مدیریت ریسک ,, استوار است  و ترویج این علم  در بازار بیمه و در نزد جامعه بیمه گذاران نه تنها به نفع صنعت بیمه کشور بلکه به نفع اقتصاد ملی است  و مسلما هر گونه اقدام آموزشی ,ترویجی و اجرایی در این حوزه ثمرات ارزشمندی بدنبال خواهد داشت .

مدرس محترم با تقسیم بندی صنایع دریایی در شش گروه  گوناگون ,به تفکیک در مورد ریسک های هر گروه و نیازهای بیمه ای هر کدام از صنایع دریایی به بحث و بررسی پرداخت .

با توجه به اینکه در طول نوار ساحلی شمال و جنوب هزاران کیلومتر مرز ساحلی وجود دارد و از این حیث جایگاه کشورمان در منطقه خاورمیانه بی نظیر است ,

و اکنون در برهه ای از زمان قرار داریم که دولت محترم در راستای اجرای برنامه های توسعه در صدد افزایش میزان حجم تولیدات ملی و  سطح اشتغال در کشور میباشد , سرمایه گذاری - تاسیس و حمایت از شرکت های موجود بخش خصوصی و تعاونی که پتانسیل بهره برداری از این امکانات و منابع خدادادی را دارند ,آشنایی با انواع  ریسک های صنایع دریایی و تامین پوشش های بیمه ای  آنها و نیز شناسایی فرصت های نوین بازاریابی خدمات و محصولات این بخش بزرگ اقتصادی میتواند به دولت و کارآفرینان در این حوزه کمک های گسترده و فراوانی نماید .

پیشگام بودن بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه در طرح مبحث مدیریت ریسک های دریایی و  مطالعه تامین انواع پوشش های بیمه ای مورد نیاز این بخش  مهم اقتصادی  ,گامی ارزشمند و قابل تقدیر است که میتواند به حمایت های عملی از برنامه های توسعه اقتصادی و نیز کارآفرینان و سرمایه گذاریهای نوین در حوزه فرصت های کارآفرینی صنایع دریایی  بیانجامد .

از جناب آقای مهندس علی بیگی که انتقال آخرین دستاوردهای مطالعاتی و علمی در صنایع دریایی به شرکت های ایرانی در راستای افزایش بهره وری ملی را وظیفه خویش برگزیده اند و از بیمه مرکزی ایران که توسعه مدیریت ریسک را ,از اهداف اصلی و وظایف ذاتی  آن نهاد  ناظر میدانند و به پژوهشکده بیمه مرکزی که همواره نسبت به ارتقا سطح دانش حرفه ای و توسعه علمی بازار بیمه

اهتمام دارند, برداشتن این گامها و تلاشهای ارزنده آموزشی و ترویجی را تبریک و تهنیت گفته  و آرزوی ارتقا روز افزون ضریب نفوذ خدمات بیمه در پی این فعالیت های اثربخش حوزه مدیریت ریسک  همگام با توسعه کارآفرینی و سرمایه گذاری در اقتصاد ملی را نماییم.

حمید رضا حاجی اشرفی،کارشناس مطالعات ریسک و بیمه 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.