نخستین مرکز تجاری ایران در شرق آسیا آغاز بکار کرد

نخستین مرکز تجاری ایران در شرق آسیا آغاز بکار کرد

نخستین مرکز تجاری ایران در شرق آسیا در منطقة آزاد تجاری شانگهای، با هدف افزایش توان صادراتی کالا و خدمات ایرانی و جذب سرمایه گذاری خارجی آغاز بکار کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد از سازمان توسعه تجارت ایران، «علی دهقانی» رایزن بازرگانی ایران در شانگهای گفت: این مرکز تجاری با مدیریت دفتر رایزنی ایران طراحی، اجرا و عملیاتی شده است و امکان فروش کلی و جزئی کالا و خدمات را به صورت حضوری و برخط (آنلاین) دارد.
وی افزود: فاز نخست این پروژه در هشت بخش دارای مزیت صادراتی و سرمایه‌گذاری به منظور معرفی محصولاتی چون صنایع دستی، فرش دستباف و ماشینی، محصولات با فناوری بالا، پتروشیمی، سنگ‌های ساختمانی، صنایع غذایی، خشکبار و خدمات گردشگری است که انتخاب تأمین‌کنندگان با در نظر گرفتن امکان ارائه محصول با کیفیت و قیمت مناسب به صورت مداوم و متناسب با نیاز بازار صورت خواهد گرفت.
دهقانی در تشریح ویژگی‌های برجسته این مرکز تجاری اظهار کرد: استقرار در منطقۀ آزاد تجاری، مجاورت با انبارها و سردخانه‌ها، وجود زیرساخت‌های تجارت الکترونیک و عرضۀ آنلاین کالا، مدیریت بومی منطقه و آشنا به بازار مصرف، تبلیغات مناسب، شبکۀ توزیع و تسهیلات تجاری منطقه و چین، پرداخت نکردن عوارض و مالیات تا پیش از فروش کالا و همسویی با سیاست‌های جدید توسعه‌ای چین از مزیت‌های مرکز تجاری ایران در شانگهای محسوب می‌شود.
رایزن بازرگانی ایران در شانگهای گفت: مراسم افتتاحیه مرکز تجاری ایران، همزمان با سمینار بزرگ تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین، با حضور مقامات عالی رتبه بخش دولتی و خصوصی دو کشور و بیش از 500 فعال اقتصادی چین برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مرکز تجاری در فضایی به وسعت پنج هزار و 400 متر مربع شامل 2 هزار و 700 متر مربع فضای نمایشگاهی و 2 هزار و 700 متر مربع فضای اداری در منطقه آزاد تجاری شانگهای ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، در 11 ماه نخست امسال، چین با 11.5 میلیارد دلار صادرات به ایران و 8.2 میلیارد دلار واردات از ایران، نخستین شریک تجاری ایران به شمار می آید.
در مبادلات تجاری 11 ماه نخست امسال، چین 20 درصد از صادرات غیرنفتی ایران را جذب کرده و مبدا 24 درصد از کل واردات ایران به شمار می آید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.