اولین خودروی الکتریکی با چاپ سه بعدی تولید شد

اولین خودروی الکتریکی با چاپ سه بعدی تولید شد

طبق گفته پولی‌میکر، تمام قسمت‌های قابل مشاهده خودرو به‌جز شاسی، صندلی‌ها و شیشه با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شوند. طبق گزارش‌های منتشرشده، با استفاده از این روش در ساخت خودرو، تعداد کل قطعات جداگانه از ۲۰۰۰ قطعه متداول به تنها ۵۷ عدد کاهش می‌یابد؛ البته احتمالا این ارقام شامل قطعاتی مانند سیستم محرکه الکتریکی خودرو نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم چاپ سه‌بعدی این است که باعث می‌شود وزن خودروی الکتریکی LSEV حداکثر به ۴۵۰ کیلوگرم برسد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از زومیت،یکی دیگر از مزایای استفاده از چاپ سه‌بعدی در تولید خودروی الکتریکی این است که سرعت تحقیق و توسعه را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد و XEV را قادر می‌سازد تا طرح‌های جدید خود را فقط بین سه تا ۱۲ ماه تکمیل کند. پولی‌میکر توضیح می‌دهد که فرایند تحقیق و توسعه برای خودروهای معمولی مشابه مدل تولیدشده، بین سه تا پنج سال طول می‌کشد.

هنوز تولید خودروی الکتریکی چاپ سه‌بعدی LSEV آغاز نشده؛ اما گفته می‌شود XEV قبلا ۷۰۰۰ سفارش اروپایی برای این خودرو دریافت کرده است. از این میان ۵۰۰۰ دستگاه را شرکت خدمات پست ایتالیا (Poste Italiane) و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر توسط شرکت لیزینگ خودروی آروال (ARVAL)‌ سفارش داده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.