اولويت اصلي بازرسي بانك ملي ايران پيشگيري است

اولويت اصلي بازرسي بانك ملي ايران پيشگيري است

اساس سياست ها و اولويت بازرسي در بانك ملي ايران بر رويكرد پيشگيري از وقوع جرم و تخلف متكي است.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد رضا حسين زاده، مديرعامل بانك ملي ايران طي ارتباط تصويري با نوزدهمين همايش و كارگاه آموزشي بازرسان و حسابرسان اين بانك در بابلسر با تقدير از تلاش هاي موثر بازرسان به ويژه در سه ماهه پاياني سال ٩٦ براي كمك به وصول حداكثري مطالبات معوق ابراز داشت:حضور بازرسان در كنار روساي شعب به عنوان راهنما نقش موثري در افزايش حجم وصول مطالبات در سال گذشته داشت و اين روند در سال جاري هم بايد تداوم يابد.
وي بازرسي بانك ملي ايران را از جمله موفق ترين و سرآمدترين بازرسي هاي سازمان ها در كشور دانست و در ادامه با اشاره به نظارت آنلاين بر نقل و انتقالات در بانك ملي ايران اظهار داشت:اين سامانه به صورت شبانه روزي و آنلاين تمام نقل و انتقالات در ٣٤٠٠ شعبه بانك را رصد مي كند كه تحسين برانگيز و در جهت سياست پيشگيرانه بازرسي است.
حسين زاده ،تعيين سقف براي نقل و انتقالات شعب را گامي موثر در پيشگيري از بروز تخلفات احتمالي دانست و خواستار نظارت بازرسان بر اين امر شد.
وي در ادامه به تشريح مهمترين سياست هاي بانك ملي ايران در سال ٩٧ پرداخت و گفت:مهمترين رويكرد امسال بانك،كسب سود و درآمد و كارمزد محوري بوده چون بانك يك بنگاه تجاري است و بازرسان بايد اجراي اين سياست را در شعب كنترل كنند.
مديرعامل بانك ملي ايران،صدور ضمانتنامه،گشايش اعتبارات اسنادي،انجام معاملات خريد دين،صدور كارت هديه ،افتتاح حساب جاري بدون دسته چك و اخذ كارمزد از تراكنش هاي عظيم بانك را از جمله منابع مهم درآمدي در كار شعب قلمداد كرد و خواستار نظارت بازرسان بر عملكرد شعب در اين خصوص شد.
وي با اشاره به ارايه محصولات جديد و خلاقانه بانك ملي ايران در دو سال اخير تاكيد كرد:بانك ملي ايران در حال حاضر به جهت ارايه چنين محصولات نويني زبانزد عام و خاص شده است و اين روند با قدرت و سرعت در سال جاري هم ادامه خواهد يافت.
در ابتداي اين همايش دو روزه مدير امور بازرسي و حسابرسي بانك ملي ايران با تشريح مهمترين سياست هاي امسال اين بخش گفت:دوري از محافظه كاري،شفافيت و ارايه آسيب شناسي در گزارش ها ،حضور بازرسان به عنوان راهنما و مربي در شعب و رصد كردن مداوم شاخص هاي مرتبط با سودآوري همچون سال قبل دردستور كار بخش بازرسي است.
حسن سعيدي اصل افزود:امسال بازرسان نظارت موثري بر مواردي نظير سوآوري،جذب منابع ارزان قيمت و اخذ سيستمي كارمزد خواهند داشت.
حسن شهرآشوب مدير امور طرح و برنامه بانك ملي ايران نيز در ادامه با اشاره با اهميت كاري و حساسيت بازرسي در بانك گفت:رويكرد اصلاحي و پيشگيرانه در بازرسي بانك مشهود است
در عين حال بازرسان بايد اطلاعات خود را بالاتر ببرند تا بتوانند راهنماي خوبي براي شعب باشند.

موسي اسلاميان رييس اداره امور شعب مازندران بانك نيز كار بازرسان را بسيار مهم دانست و ابراز داشت:نظام بازرسي هوشمند و نظام مند از اركان مهم بانك ملي ايران بوده كه موجب تقويت جايگاه بانك شده است.

در روز اول اين همايش سربازرس گروه بانك هاي سازمان بازرسي كل كشور،رييس گروه بازرسي اداره نظارت بر بانك هاي بانك مركزي و رييس مركز مبارزه با جرايم سازمان يافته و ملي پليس فتا نيز سخنراني كردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.