پیگیر اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

پیگیر اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی هستیم

جمعه, اوت 17, 2018 - 12:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفـت:‌ پیگیر اجرای بودجه ریزی عملیاتی هستیم، تا هزینه‌ها کاهش و کارایی افزایش یابد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد خدابخشی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که به موضوع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد پرداخته است، اظهار داشت: این مدل بودجه‌ریزی منجر به صرفه‌جویی هزینه‌ در دستگاه‌های اجرایی و واحدهای عملیاتی می‌شود،‌ علاوه بر اینکه این حکم در قانون برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 25 درصد از دستگاه‌های اجرایی باید در سال اول برنامه ششم، بودجه خود را مبتنی بر عملکرد پیاده‌سازی کنند، تصریح کرد: این شیوه هرچند دیر شروع شده، اما تا پایان برنامه ششم نیز باید در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود و واحدهای عملیاتی نسبت به آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر اجرای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی هستند، عنوان کرد: حکم دیگری در بودجه آورده شده است و دستگاه‌ها الزام دارند تا کارایی بهره‌وری را اندازه‌گیری کنند. این ۲ حکم با یکدیگر مرتبط بوده و در مجموع منجر به کاهش هزینه‌ها، افزایش سطح استاندارد‌ها، بهینه سازی منابع و ارتقا کارایی می‌شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آنها در تلاشند تا روزهای آینده با سازمان برنامه و بودجه در مورد اجرای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی و تبصره ۲۰ قانون بودجه جلسه‌ای داشته و در این راستا گزارشی ارائه کنند.

خدابخشی یادآور شد: اگر سالیان گذشته اجرای این نظام که مبتنی بر قیمت تمام شده و کنترل هزینه ها و شفافیت است، در کشور اجرا می‌شد، شاهد افزایش کارآمدی و حل مشکلات برای پاسخ‌گویی به اقشار مختلف مانند بازنشستگان و فرهنگیان بودیم.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.