کالاهای انبارهای محتکران از شنبه در بازار توزیع می‌شود

کالاهای انبارهای محتکران از شنبه در بازار توزیع می‌شود

معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از عرضه شدن کالاهای ذخیره شده در انبارهای جنوب شرق تهران تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از شبکه خبر، معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: براساس گزارش دستگاه های نظارتی و امنیتی دو تا سه هزار انبار در شورآباد، مهدی آباد، کهریزک، باقرآباد و منطقه فدائیان اسلام تهران وجود دارد و این انبارها مملو از کالا است و با توجه به دستورالعمل اخیر دولت در بحث مقابله با پدیده احتکار، ما در هفته گذشته نظارت و بازرسی گسترده ای از این انبارها داشتیم که همچنان نظارت ها ادامه دارد.

حسن بیگی گفت: براساس تصمیم سازمان صنعت معدن و تجارت همه مسئولان انبارها موظفند موجودی خود را تا 31 مرداد اعلام کنند و اگر این کار صورت نگیرد در حکم احتکار و امتناع از عرضه است.

معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: در گشت های مشترک تعزیرات حکومتی که با حضور مسئولان سازمان صنعت معدن و تجارت هفته گذشته در انبارهای جنوب شرق تهران برگزار شد، اقلام زیادی برنج، کاغذ، نخ و لوازم خانگی کشف شد که به قصد گرانفروشی امتناع از عرضه داشتند.

او افزود: تاکنون 6 رأی درخصوص پرونده های ارسالی به شعب تعزیرات تشکیل شده است و مقرر شد 3 هزار و 400 تن برنج هندی و تایلندی، 2 هزار و 400 قلم لوازم خانگی و 450 تن کاغذ از شنبه آینده با همکاری اتحادیه های صنفی و سازمان صنعت معدن و تجارت و به قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح بازار عرضه شود.

حسن بیگی گفت: البته 950 تن کاغذ نیز در این گشت های مشترک تعزیراتی کشف شده بود که مقرر شد سازمان صنعت معدن و تجارت پرونده آن را برای ما ارسال کند تا براساس این پرونده بتوانیم تصمیم بگیریم که بحث احتکار بوده یا امتناع از عرضه.

وی گفت: هر کالایی که کمبود آن در بازار حس شود نباید در انبارها وجود داشته باشد و براساس اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت این کالا باید در سطح بازار عرضه شود و امتناع از عرضه و یا احتکار جرائم سنگینی خواهد داشت.

حسن بیگی افزود: مالکانی که کالاهایشان را در انبارها احتکار کنند اگر احتکار در شعب تعزیرات محرز شود علاوه بر عرضه کالا در سطح بازار 2 تا 5 برابر مبلغ احتکار شده هم جریمه خواهند شد.

معاون حقوقی و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران درخصوص تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار درباره نحوه تنظیم مرغ هم گفت: قطعاً برای مقابله با دلالان و واسطه ها ، دستگاه های نظارتی از تولید تا مصرف ورود خواهند کرد و با همکاری سازمان میادین و پشتیبانی امور دام مقرر شد هم مرغ یخی و هم مرغ گرم در میادین با قیمت مصوب توزیع شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.