مشتری مدارترین بانک‌های ایران کدامند؟

مشتری مدارترین بانک‌های ایران کدامند؟

پنج‌شنبه, سپتامبر 6, 2018 - 09:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

 از ابتدای راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، تاکنون 28بانک و موسسه اعتباری به این سامانه متصل شده اند. در مجموع ، 223درخواست از بانک ها در سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد به 181درخواست پاسخ داده شده است .

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روزنامه گسترش سمت، طور کلی میانگین پاسخگویی بانک ها به درخواست های مردمی ، 73 درصد و میانگین زمانی پاسخگویی آنها 39روز بوده است . همچنین در مجموع ، 25شکایت از بانک ها در سامانه ثبت شده که به 7مورد آن پاسخ داده شده است . بیشترین شکایت ها(17مورد) مربوط به بانک مرکزی بوده که این بانک فقط به 6 شکایت پاسخ داده است .
 براساس آمار اعلام شده ، پس از بانک مرکزی با 134درخواست که در صدر بانک ها قرار دارد، بانک های مسکن و تجارت با 8درخواست ، بانک سرمایه با 6درخواست و صندوق کارآفرینی امید با 5درخواست قرار دارند. در این گزارش به معرفی بانک هایی که بیشترین میزان پاسخگویی را داشتند می پردازیم . بانک سرمایه ، رتبه نخست پاسخگویی را در میان همه بانک های کشور دارد. بانک سرمایه در سال 1384 به عنوان ششمین بانک خصوصی ایران تاسیس شد. این مجموعه با هدف جذب و بکارگیری سرمایه های سرگردان و اختصاص بهینه آن در راستای تامین نیازهای مالی بخش های گوناگون اقتصادی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و ارتقای بانکداری اسلامی فعالیتش را شروع کرده است .
 ارائه خدمات نوین بانکداری ، مدیریت بهینه منابع مالی سهامداران و سپرده گذاران و ارتقای توان مالی آنها، توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک و ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری و کسب بازدهی مناسب با هدف فعالیت و مشارکت در رشد و توسعه شکوفایی اقتصاد کشور از دیگر اهداف بانک سرمایه است . این بانک در کل کشور با 165شعبه در حال فعالیت است . بانک ملت به واسطه ادغام بانک های تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، بیمه ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع ، تجارت خارجی و فرهنگیان در 31تیر1359 تاسیس شد. مجموعه بانک ملت درحال حاضر با سرمایه 50هزار میلیارد ریالی یکی از بزرگ ترین بانک های کشور است . مهم ترین راهبردهای بانک ملت ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مدیریت روابط مشتریان ، بهبود کیفیت خدمات ، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص های عملکرد است . برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی مانند رشد و بهره وری بانک ، سوددهی وارائه خدمات مناسب به مشتریان ، شناخت نیازها و دسته بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش های استراتژی محور، فناوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی ، بخشی و سازمانی ترسیم شده است . 
بانک شهر در سال 88 فعالیت خود را به عنوان یک بانک مستقل به طور رسمی آغاز کرد. تامین نیاز شهرداری ها با اعتبارات کلان ، تامین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی ، انگیزه اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود. سرمایه این بانک در سال 89 به 4هزارمیلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال 92 تداوم داشت . سپس در تیر93 رقم سرمایه بانک شهر به 7هزار و 900میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و در دی 1394 به رقم 15هزار و 573میلیارد ریال رسید. بانک شهر با فعالیت های متنوع مالی در صنعت بانکداری ایران در تلاش است در بازار داخلی (سطح کشور) و بین المللی حضوری فعال داشته باشد و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع ، متمایز و نوآور از ویژگی های این بانک است که با ارائه مدل های کسب وکار بانک ، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد دهد تا مشتری مداری در انواع بانکداری ها محقق شود. 
شهریور1381 بانک سامان به عنوان یک مجموعه خصوصی در شبکه بانکداری کشور متولد شد. سرمایه اولیه این مجموعه در 12مرداد 1393، از 6هزار و 500میلیارد ریال به 8هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. تعداددرخواست تعدادپاسخ تعدادشکایت تعدادپاسخ به شکایت ها مشتری مداری ، سرمایه های انسانی ، شفافیت و فرهنگ سازمانی از ارزش های این مجموعه است . همچنین ایجاد ارزش افزوده واقعی برای مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، با تامین 3اصل راحتی ، سرعت و اعتماد، از اهداف بانک سامان برشمرده می شود. بانک سامان به عنوان یک شهروند حقوقی مسئول ، همواره متعهدانه در انجام وظایف اجتماعی خود و حمایت از قشر آسیب پذیر گام برمی دارد. ازاین رو، همکاری با خیریه های دارای منشأ اثر و حمایت از امور فرهنگی ، هنری ، آموزشی و درمانی ، همواره در کانون توجه برنامه های مسئولیت پذیری اجتماعی بانک قرار داشته است .
بانک ایران زمین از سال 89 شروع به کار کرد. موسسان این مجموعه را گروهی از افراد متخصص و خوشنام از قشرهای گوناگون جامعه شامل فعالان بخش های گوناگون اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی ، متخصصان امور بانکی ، جامعه پزشکی ، جامعه مهندسی ، دانشگاهیان ، فرهنگیان و تعاون گران تشکیل می دهند. سرمایه این بانک درحال حاضر 400میلیارد تومان است .
 موسسه اعتباری توسعه به عنوان نخستین موسسه اعتباری پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه خدمات مالی اعتباری در عرصه نظام بانکی کشور، در 15شهریور1376 آغاز به کار کرد. موسسه اعتباری توسعه توانست با تلفیق روش های مدیریت و رهبری ، سازمانی منسجم ، قوی ، پویا و قابل انعطاف به وجود آورد و با تکیه بر تجربه های ارزنده مجموعه کارکنان و تازه ترین نرم افزارها و سخت افزارهای بانکی ، در کنار بانک های بزرگ کشور حضور پیدا کند. این مجموعه با اهدافی مانند ایجاد تحول در صنعت بانکداری و تامین منافع گروه های ذی نفع (مشتریان ، سهامداران و کارکنان ) در چارچوب مقررات ناظر بر فعالیت بانک ها و موسسه های اعتباری تاسیس شده و در حال فعالیت است . موسسه اعتباری توسعه ، خدمات خود را در چارچوب آیین نامه های اجرایی قانون عملیات بانکداری بدون ربا تدوین کرده و در تمام زمینه های بانکی ، اقدام به برنامه ریزی و طراحی سامانه کرده است .
بانک توسعه صادرات ایران بانک توسعه صادرات ایران درعمل از شهریور1371 در قالب اگزیم بانک ایران و اگزیم بانک برتر منطقه خاورمیانه آغاز به کار کرد. این مجموعه به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای و مجری سیاست های دولت در امر تامین مالی ، تسهیل صادرات کشور و گسترش مبادلات تجاری بین المللی ، تلاش می کند با اتکا به نیروی انسانی متعهد و متخصص ، استفاده از سرمایه دولت و سایر منابع مالی و بهره گیری از استانداردها، روش ها و فناوری های نوین بانکداری ، انواع خدمات بانکی و بیمه ای را به صادرکنندگان کالاها و خدمات ارائه دهد. تمرکز و تعهد به حمایت از رشد و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و افزایش بهره وری توسعه ای منابع مالی ، دو استراتژی مهم بانک توسعه صادرات ایران است . 
صندوق کارآفرینی امید صندوق کارآفرینی امید از ادغام صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان ، در صندوق حمایت از فرصت های شغلی ایجاد شد. این مجموعه براساس رویکرد جدید حمایت از کسب وکارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد(ifnacing micro)، وظایف مهم و مغفول را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده گرفت . ماموریت صندوق کارآفرینی امید، تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت ، شناسایی جوانان واجد شرایط ، توانمندسازی آنها و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه ، نیازهای منطقه ای ، توسعه کسب وکارهای ITمحور؛ براساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب وکارهای بازارمحور مانند خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب وکارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی است . 
سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در 17تیر1396 با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. نشانی الکترونیکی این سامانه ir.goV.iran.foia// :http است که تاکنون 444دستگاه به آن متصل شده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.