سال گذشته 16 شرکت بیمه دارای توانگری مطلوب بودند

معاون نظارت بیمه مرکزی :

سال گذشته 16 شرکت بیمه دارای توانگری مطلوب بودند

دوشنبه, ژولیه 18, 2016 - 10:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: سطوح توانگری شرکت‌های بیمه شامل سطح یک رقم 100 و بالاتر (وضعیت سبز)، و سطح دو از 70-50 (وضعیت زرد)، در سطح سه 50-30 (وضعیت نارنجی) و سطح چهار کمتر از 30 (وضعیت قرمز) است.

به گزارش دیوان اقتصاد، حبیب میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که شناسایی و رتبه‌بندی توانگری مالی شرکت‌های بیمه چگونه است و چند درصد از این شرکتها حائز توانگری مالی هستند؟ ، اظهار داشت: طبق ضوابط مربوط، شرکت‌های بیمه باید بر اساس صورت‌های مالی مصوب مجمع عمومی خود نسبت توانگری خود را محاسبه و در هیات مدیره تصویب و پس از اظهار نظر حسابرس شرکت برای تایید بیمه‌مرکزی ارسال کنند.

وی افزود: سطوح توانگری شرکتهای بیمه شامل سطح یک رقم 100 و بالاتر ( وضعیت سبز)، و سطح دو از 70-50 (وضعیت زرد)، در سطح سه 50-30 (وضعیت نارنجی) و سطح چهار کمتر از 30 (وضعیت قرمز) است.

میرزایی خاطر نشان کرد: در سال 1394 حدود 16 شرکت دارای نسبت توانگری مطلوب (بالای 100) بوده‌اند و دو شرکت در وضعیت قرمز و 4 شرکت بیمه در وضعیت زرد و 2 شرکت در وضعیت نارنجی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با اقدامات اصلاحی شرکت‌های بیمه انتظار می‌رود تعداد شرکت‌های بیمه دارای سطح توانگری یک نسبت به سال 1394 افزایش پیدا کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.