عراق از حضور شرکت های ایرانی در روند بازسازی استقبال می کند

عراق از حضور شرکت های ایرانی در روند بازسازی استقبال می کند

یک‌شنبه, دسامبر 9, 2018 - 15:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

حسن دانایی فر مشاور معاون اول و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه روز یکشنبه با بنگین ریکانی وزیر مسکن و شهرسازی عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، در این دیدار که ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت دو طرف در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور و همکاری های پیش رو گفتگو کردند.
راهکارهای پرداخت مطالبات شرکت های ایرانی و نیز آمادگی شرکت های بزرگ و با تجربه ایران برای مشارکت در بازسازی خرابی های ناشی از تروریسم و جنگ با داعش از دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار بود.
ریکانی وزیر مسکن و شهرسازی عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که بغداد از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در بازسازی ها استقبال می کند.
دانایی فر پیش از این با عبداله اللعیبی وزیر حمل و نقل عراق نیز دیدار و با وی در خصوص راهکارهای توسعه روابط از جمله ضرورت تسریع در تکمیل خط راه آهن خرمشهر - بصره و نیز راه اندازی مجدد خط ترانزیت ایران، عراق و سوریه گفتگو کرده بود.
حسن دانایی فر مشاور معاون اول و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در سفر سه روزه به عراق همچنین قرار است با عادل عبدالمهدی نخست وزیر و چند تن دیگر از وزرا و مسوولان این کشور دیدار و گفتگو کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.