روابط اقتصادی ایران و سوریه باید گسترش یابد

روابط اقتصادی ایران و سوریه باید گسترش یابد

چهارشنبه, می 1, 2019 - 14:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت با توجه به نزدیکی سیاسی، جغرافیایی و فرهنگی دو کشور ایران و سوریه آنچه که در حال‌ حاضر در حوزه همکاری‌های اقتصادی اتفاق افتاده است در شان دو کشور نیست و باید به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی صبح امروز (چهارشنبه) در همایش اقتصادی ایران و سوریه در اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: خوشبختانه پس از سال‌های طولانی از جنگ و تروریسم در سوریه امروز شا هد آن هستیم که دولت و ملت این کشور توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف به پیروزی برسند و این موضوع به معنای آن است که باید کار توسعه اقتصادی در سوریه از سر گرفته شود.

به گفته وی ایران همان طور که در دوران سخت جنگ تلاش کرد در کنار دولت و مردم سوریه باقی بماند، در ایام جدید نیز به دنبال آن خواهد بود که شرایط را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایجاد کند، زیرا این اعتقاد وجود دارد که در حال حاضر همکاری‌های اقتصادی کافی نیست و با توجه به ظرفیت‌های موجود سطح همکاری‌ها می‌تواند به شکل گسترده‌ای افزایش یابد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به امضای موافقتنامه سند همکاری میان معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه، تاکید کرد: این سند همکاری نشان دهنده این است که دو کشور به دنبال افزایش سطح تعاملات خود خواهند بود و باید با توسعه زیرساخت‌های لازم شرایط برای این همکاری‌های جدید فراهم شود.

کاشفی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه قابل توجه در حوزه زیرساخت‌ها مانند ضمانت‌های بیمه‌ای، روابط بانکی و حمل و نقل همچنان نیاز به ارتقای شرایط موجود وجود دارد و امیدواریم که با همکاری دو دولت این مقدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

وی با بیان اینکه خبرها حاکی از آن است که برای برخی از کالاهای ایرانی تعرفه زیادی در صادرات به سوریه در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد که در جریان مذاکرات فعلی و در آینده‌ای نزدیک این تعرفه‌ها کاهش یافته و شرایط برای ورود کالاهای ایرانی به سوریه فراهم شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: ایران و سوریه از چند سال قبل با یکدیگر سند توافق تجارت آزاد امضا کرده‌اند که متأسفانه هنوز شرایط برای اجرای کامل آن فراهم نشده است. در صورت فراهم شدن مقدمات لازم شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی آماده هستند تا در بخش‌هایی مانند ساخت نیروگاه، ساخت جاده‌، صنایع تصفیه آب و ساختمان سازی به سوریه وارد شده و در مسیر توسعه اقتصادی این کشور قدم بردارند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.