افزایش سقف وام قرض الحسنه برای کمک به اشتغال کشور

افزایش سقف وام قرض الحسنه برای کمک به اشتغال کشور

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ضمن بازدید از دوایر ستادی و شعب استان اصفهان در گفتگو با اصحاب رسانه به تبیین عملکرد بانک در سال های گذشته پرداخت و گفت: برای امسال، پیش بینی می کنیم تا یک میلیون و پانصد هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف به ویژه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، اشتغالزائی و کارآفرینی پرداخت کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد، مرتضی اکبری در این نشست خبری با اشاره به اقدامات بانک برای کمک به سیل زدگان استان های مختلف بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با استقرار پایگاه های کمک رسانی خود در شهرستان های مختلف استان های سیل زده به توزیع مایحتاج ضروری شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی اقدام کرده است.
وی افزود: این بانک، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض غیرنقدی از محل بودجه تبلیغات و کمک های کارکنان خود، به این استان ها پرداخت نموده است؛ همچنین، یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان استان های مختلف کشور از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص پیدا کرده تا به مددخواهان این نهاد پرداخت شود.
دکتر مرتضی اکبری ادامه داد: اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر نفر از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهرایران برای کمک به آسیب دیدگان از سیل است.

افزایش سقف وام قرض الحسنه برای کمک به اشتغال کشور

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با تاکید بر اینکه سقف ۲۰ میلیونی تومانی وام های قرض الحسنه پاسخگوی ایجاد یک شغل نیست، اظهارداشت: اولین قدم در حوزه اشتغال، باید افزایش سقف وام باشد که ظاهرا دولت پیشنهاد افزایش این تسهیلات به ۳۰میلیون تومان را مصوب کرده و باید در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شود.
اکبری با تاکید بر اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر تسهیلات از بانک قرض الحسنه مهر ایران دریافت کرده اند ، افزود: رقم پرداختی این تسهیلات نیز ۱۳هزار میلیارد تومان است .
وی تصریح کرد: هدفمان این است که در سال جاری به یک میلیون و پانصد هزار نفر و در مجموع ۱۵هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه تعلق گیرد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در سال جاری پرداخت ۲۴هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان به مبلغ ۳۰میلیون تومان برای این بانک در نظر گرفته شده است .
دکتر اکبری با اشاره به عملکرد ۱۱ ساله بانک قرض الحسنه مهرایران خاطرنشان کرد: این بانک از بدو تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که ۷۵۲ هزار فقره آن در سال ۹۶ و بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره آن در سال ۹۷ پرداخت شده است.
وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال و معیشت با رویکرد توانمندسازی مددجویان ، از پرداخت ۶۷۰ میلیارد تومان به ۱۱۲هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد خبرداد و گفت: تعامل با بنیاد برکت برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان به بیش از ۱۰ هزار نفر و همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پرداخت ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستائی، از دیگر اقدامات این بانک در راستای توانمندسازی نیازمندان است.
اکبری همچنین با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه جذب منابع دومین استان بعد از تهران است، اظهارداشت: البته رشد منابع در سال ۹۶حدود ۴۵درصد بوده است که از رشد میانگین کشوری کمتر می باشد.
وی همچنین مانده تسهیلات قرض الحسنه در استان اصفهان را یک هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان اعلام کرد و از پرداخت ۷۲هزار فقره تسهیلات به مبلغ هزار میلیارد تومان طی سال ۹۷ در استان اصفهان خبرداد که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .
شایان ذکر است، حسن تلیکانی عضو هیات مدیره، یوسف نجدی مدیر امور استان ها و مجید وکیل مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل حوزه مدیریت نیز در این نشست خبری حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.