سفیر اوکراین: آماده راه اندازی خانه مشترک تجاری با ایران هستیم

سفیر اوکراین: آماده راه اندازی خانه مشترک تجاری با ایران هستیم

سفیر اوکراین در ایران گفت: با هدف توسعه تجاری بین ۲ کشور، آماده راه اندازی خانه مشترک تجاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا سرگئی بوردیلیاک، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: راه اندازی این خانه تجاری می‌تواند اقدامی مؤثر برای رفع موانع پیش روی گسترش هم افزایی اقتصادی و تجاری ۲ کشور باشد.

وی ادامه داد: در این خانه مشترک تجاری هم شرکت‌های اوکراینی و هم شرکت‌های ایرانی هر کدام ضمن شناخت نسبت به نیازهای طرف مقابل نسبت به تأمین آنها اقدام خواهند کرد.

او اظهار داشت: می‌توان شرایطی فراهم کرد که کالاهای تولیدی در کشور ایران که قابلیت فرآوری دارد، عملیات فرآوری آن در کشور اوکراین انجام شود و از همان مبدا نیز به اروپا صادر شود.

سفیر اوکراین در ایران بیان کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود که این خانه مشترک تجارتی در اوکراین ثبت و دفاتر نمایندگی مشترک آن نیز در ۲ کشور ایجاد شود و مبادلات مالی آن هم بر اساس پول ملی ایران و اوکراین انجام شود.

بوردیلیاک گفت: در چارچوب این خانه تجاری امکان شکل گیری شرکت‌های صنعتی برای تولید برخی کالاها و اقلام مورد نیاز طرفین نیز فراهم می‌شود.

سفیر اوکراین در ایران، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه حامل دعوتنامه شهردار لووف اوکراین برای شهردار شیراز هستم، افزود: شهردار لووف در این دعوتنامه خواستار ایجاد پیوند خواهر خواندگی بین این شهر و شهر شیراز شده است.

وی، یکی از جنبه‌های گسترش روابط با کشور ایران را حوزه گردشگری دانست گفت: گسترش روابط در این زمینه نیز مستلزم رعایت یک سری اصول و قوانین از سوی طرفین است و هر ۲ طرف باید به فرهنگ و قوانین یکدیگر احترام بگذارند.

بوردیلیاک ادامه داد: بدون تردید انعطاف پذیری بیشتر ایران در زمینه پذیرش توریسم موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت در این کشور خواهد شد.

اوکراین به مرکزیت کی اف از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه، در شمال با بلاروس از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.