تمامی بازارهای سرمایه ای باید مالیات بر عایدی پرداخت کنند

تمامی بازارهای سرمایه ای باید مالیات بر عایدی پرداخت کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می گوید که کمیسیون متبوعش هم اکنون روی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در تمامی بازارها کار کارشناسی انجام می دهد و بر این اساس از آنچه که سرمایه تلقی شود مالیات بر عایدی اخذ می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر اخذ مالیات از نقل و انتقال ارز، گفت: از یکسو مسئولان می گویند افراد اجازه ندارند که در بازار آزادانه ارز معامله کنند و از سوی دیگر می خواهند از دلار مالیات دریافت کنند، در حالی که این موضوع سبب نوسان قیمت ارز در بازار می شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وضع مالیات بر کالاها، فروشنده این رقم را بر روی قیمت اجناس اضافه کرده و مالیات را از خریدار اخذ می کند، افزود: اخذ مالیات از خرید و فروش و نقل و انتقال ارز همانند این است که ارزش افزوده غیرمعقولی از یک کالایی دریافت شود که این رقم روی قیمت  نهایی کالا تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر از بخش مسکن مالیات اخذ شود فروشنده آن را روی قیمت پایه می کشد و بر این اساس قیمت مسکن افزایش می یابد، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی هم اکنون روی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در تمامی بازارها کار کارشناسی انجام می دهد و بر این اساس از آنچه که سرمایه تلقی شود مالیات بر عایدی اخذ می شود.

بهمنی تاکید کرد: از یکسو دولت از کالاهای مصرفی و سرمایه ای مالیات اخذ می کند، اما از سوی دیگر این رقم بر روی قیمت ها اثر گذاشته و آن را افزایش می دهد .

وی با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر اینکه دولت از افزایش قیمت ارز سود می برد، افزود: عده ای فکر می کنند که با گرانی قیمت ارز منافع دولت بیشتر تامین می شود، اما قطعا یکی از متضرران از این گرانی ها دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:ممکن است که گفته شود که مابه التفاوت نرخ ارز نصیب دولت می شود، اما باید گفت که اداره بخشی از اقتصاد بر عهده و در دستان دولت است و قطعا قوه مجریه از این افزایش قیمت ها بیشتر متضرر می شود./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.