مصرف ۷۲ هزار کیلو وات برق در کشور برای تولید هر واحد بیت کوین

مصرف ۷۲ هزار کیلو وات برق در کشور برای تولید هر واحد بیت کوین

یک‌شنبه, ژوئن 9, 2019 - 13:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه برای تولید هر واحد ارز مجازی «بیت کوین» نیاز به مصرف ۷۲ هزار کیلووات برق است، گفت:برای تولید هر واحد از این نوع ارز مجازی، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک، برق استفاده می شود که ادامه چنین روندی خطرناک است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،همایون حائری در نشست خبری به مناسبت آغاز فعالیت‌های مدیریت مصرف برق در پاسخ به سوال ایرنا افزود: برق ارزان، استخراج کنندگان ارز مجازی را به کشورمان کشانده است که افزایش بیش از حد آنها می‌تواند به ضرر صنعت برق باشد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: اگر روند این استخراج ارزهای دیجیتال به همین نحو ادامه یابد پیش بینی می‌شود مصرف آنها به بیش از ۲ هزارمگاوات برسد.

وی با بیان اینکه باید تعرفه برق برای استخراج کنندگان ارز مجازی واقعی شود، گفت: اجازه نخواهیم داد عده‌ای از برق ارزان سوءاستفاده کنند.

حائری بر ضرورت اصلاح تعرفه برای استخراج کنندگان ارز مجازی تاکید و از ارائه پیشنهادی در این خصوص به هیأت دولت خبر داد.

به گفته وی، تعیین نرخ واقعی برق صادراتی برای این فعالان کمک خواهد کرد استخراج ارز مجازی در مسیر درست قرار گیرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه شناسایی این استخراج کنندگان اکنون چندان ممکن نیست، تاکید کرد: باید برق با نرخ صادراتی برای آنها در نظر گرفته شود.

حائری افزود: در چنین شرایطی که تأمین برق با سختی انجام می‌شود سوءاستفاده از برق ارزان درست نیست باید نرخ برق برای استخراج ارز مجازی واقعی شود.

 

سنکرون برق ایران و روسیه در حال پیگیری است

حائری در باره سنکرون شدن برق ایران و روسیه گفت: این موضوع به طور کامل و با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: نشست های کارشناسی در این خصوص با حضور کارشناسان برق روسیه و جمهوری آذربایجان در ابتدای اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه سنکرون برقی از دو مسیر ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز ایران، ارمنستان و روسیه در حال پیگیری است گفت: قرار است به زودی در سطح معاونان وزیران مربوطه، نشستی برگزار شود.

حائری گفت: اگر این امر محقق شود می توان چهار هزار مگاوات بین کشورمان با سایر کشور ها تبادل برق انجام داد.‌




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.