هدف‌گذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی

هدف‌گذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد برنامه توسعه صادرات غیرنفتی با هدف‌گذاری ۴ میلیارد دلاری صادرات در بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه تجارت و تعاملات بین‌المللی با مشارکت بنگاه‌های داخلی و خارجی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

حمایت از حضور فعال بنگاه‌های داخلی در مناسبت‌ها و تعاملات بین‌المللی تجاری، پشتیبانی و هدایت تولید صادرات‌محور به خصوص صنایع پیشرفته و دانش بنیان از جمله برنامه‌های معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال ۹۸ خواهد بود.

این برنامه‌ها قرار است با مشارکت در اجلاس کمیسیون‌های مشترک صنعتی، تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف و اعلام زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه صنایع مرتبط، مشارکت در برنامه توسعه صادرات غیر نفتی با هدف‌گذاری ۴ میلیارد دلاری صادرات در بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی و پایش مستمر وضعیت صادرات به منظور رفع موانع جهت توسعه و تسهیل صادرات کالاهای مرتبط فراهم شود.

ارتقا توان تولید ملی در صنعت نساجی و پوشاک و افزایش ۱.۲ میلیارد دلاری ساخت محصولات صادرات‌گرا از دیگر برنامه‌های عملیاتی تا پایان سال ۹۸ خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.