حجم منابع بانک کشاورزی به ۱۰۰۰ هزار میلیارد رسید

حجم منابع بانک کشاورزی به ۱۰۰۰ هزار میلیارد رسید

سه‌شنبه, اوت 27, 2019 - 18:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت بانک کشاورزی

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به ورود بانک به باشگاه ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریالی گفت: با اتکا به این منابع در سال ۹۸ تسهیلات ۵۲۰هزارمیلیارد ریالی برای بخش کشاورزی اختصاص یافته که تا کنون ۱۱۹هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، روح الله خدا رحمی وظیفه بانک را تامین منابع دانست و افزود:سپرده های مردمی در ۲سال گذشته از ۵۰۶هزار میلیارد ریال به ۹۰۰هزار میلیارد ریال افزایش یافته است همچنین در۶ماهه اول سال نیز ۴۵درصد برنامه محقق شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: برنامه‌های ما در سال 98 عبارتند از افزایش توانمندی در پرداخت تسهیلات، تامین مالی طرح‌های راکد و نیمه‌تمام، حمایت از طرح‌های تولیدی مبتنی بر صادرات، احداث واحدهای مدرن صنعتی، کمک به توسعه روش‌های نوین توسعه آبیاری .
وی ادامه داد: ما آمادگی داریم 20 تا 40 درصد تسهیلات تکمیلی به متقاضیانی که قبلا تسهیلات گرفته اند اما با افزایش نرخ ارز قادر به خرید تجهیزات نیستند، اعطا کنیم.
خدارحمی در ادامه خاطرنشان ساخت: سعی ما بر این است که با تکیه بر منابع فعلی، منابع ارزان قیمت جهت تسهیلات‌دهی مطلوب را افزایش بدهیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی حجم تسهیلاتی که تا پایان تیرماه به متقاضیان داده شده است را 118.942میلیارد ریال ذکر کرده و گفت: پرداخت تسهیلات بدون محدودیت برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و دامداری یکی از اهداف مهم ما است و بر همین اساس خط اعتباری تعریف کرده‌ایم که سالانه هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اعطا کنیم.
وی درخصوص واگذاری شرکت‌های این بانک در سال 98 نیز اذعان کرد: قرار است شرکت کشت و صنعت کارون از طریق مزایده و شرکت سیمرغ از طریق بورس واگذار شود که هم اکنون نماد شرکت سیمرغ در بورس باز است.
خدارحمی در ادامه این نشست خبری اعلام کرد: امسال 1583482فقره بیمه نامه به ارزش 15.772 میلیارد ریال برای بیمه محصولات کشاورزی صادر شده است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.