افزایش ۳۵ درصدی پرواز‌های ویژه اربعین نسبت به سال گذشته

افزایش ۳۵ درصدی پرواز‌های ویژه اربعین نسبت به سال گذشته

اسلامی گفت: امسال با حداقل تاخیر در پرواز هواپیما به مقصد نجف مواجه بودیم حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته پرواز داشتیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: باتوجه به اینکه سفر اربعین را نمی توان پیش بینی کرد.
اما زوار و مردم آن را برنامه‌ریزی می‌کنند که چه زمانی به این سفر بروند، وزارت راه و شهرسازی نیز با ارتباط پیامکی که ستاد مرکزی اربعین با مردم داشت به گونه‌ای کار را پیش برد که مردم و زوار ارتباط بهتری نسبت به گذشته با نهادهای اجرایی برقرار کردند.
او بیان کرد: تطبیق بیش از ۹۰ درصد ارتباط ستاد اربعین با زائران از طریق پیامک نشان می دهد که ما در این برنامه ریزی موفق بوده ایم. طبق آخرین برآوردها تا ۲ روز دیگر حدود ۸۰۰ هزار نفر از زائران در حال بازگشت هستند.
اسلامی با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر استراحت زوار در مرز و رعایت نکات ایمنی در رانندگی گفت: این نکات مورد تایید همه ماست . توصیه می کنیم زائران با خستگی رانندگی نکنند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: امسال با حداقل تاخیر در پرواز هواپیما به مقصد نجف مواجه بودیم حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته پرواز داشتیم. حدود ۱۰۰ درصد در مسئله قطار رشد را تجربه کرده ایم و میزان مسافران در حمل و نقل جاده‌ای با یک افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مواجه شده است.
وزیر راه تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم بهسازی و توسعه پایانه‌های مرزی و کیفی‌سازی راه‌ها را همچنان ادامه دهیم نه فقط برای اربعین بلکه برای کل ایام مردم بتوانند با رفاهی کامل با ایمنی سفر کنند.
او گفت: ترانزیت و حمل و نقل بین المللی بویژه عتبات عالیات برای ما اولویت دارد، همواره تمام تلاش خود را بر این اصل گذاشته ایم که این مسیرها به طور کامل و مجهز آماده شوند.گسترش محور مهران به پایانه مرزی و تفکیک مسیر موکب ها از مسیر سواره است.
اسلامی بیان کرد: چذابه از سال گذشته با یک طرح مجهز شد و ما دو طرح جامع برای شلمچه و مهران را دستور کار قراردادیم تا دو پایانه زیارتی تاسیس و به پایانه های عراقی متصل کنیم.در بحث زیرساخت ها، پایانه های اتوبوسرانی بسیار مهم بود که 3 پایانه در دستورکار وزارت راه و شهرسازی است تا با ظرفیت استانی تکمیل شوند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هماهنگی ها باید در مسیر عراق به یک هماهنگ برسد تا دیگر نگران همکاری یا عدم همکاری طرف عراقی نباشیم. چند روز آینده تلاش می شود تا زیرساخت ها منابع تعبیه شود تا در روزهای آینده که همتای عراقی ما به ایران می آید سنگ بنایی برای عملیاتی کردن این راه بگذاریم
این مقام مسئول ادامه داد: اتصال راه آهن شلمچه بصره یکی از طرح هایی بود که ما روی آن بسیار وقت گذاشتیم و تا آستانه تحویل ملک نیز پیش رفتیم. امیدواریم این هماهنگی ها به یک نقطه عملیاتی پیش برود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.