عبور و مرور آزمایشی در آزادراه تهران-شمال به زودی آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی :

عبور و مرور آزمایشی در آزادراه تهران-شمال به زودی آغاز می‌شود

سه‌شنبه, دسامبر 31, 2019 - 12:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آزاد راه تهران-شمال گفت: در حال حاضر شاهد اجرای عملیات رنگ آمیزی، خط کشی، شست و شو و نطافت در حال انجام است و امیدواریم وضعیت جوی برای خط کشی مناسب باشد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح مترو گلشهر هشتگرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون در حال نظافت و شست و شوی قطعه یک آزاد راه تهران- شمال هستیم. تابلوها نصب و برق آزاد راه وصل شده است. به محض آنکه تمام شود در دی ماه تردد آزمایشی آغاز خواهد شد.

محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از متروی کرج-هشتگرد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متروی هشتگرد یکی از مطالبات دیرینه البرز نشینان بود که تکمیل آن زمان زیادی برد.
وی ادامه داد: با تلاش دولت دوازدهم بالاخره این پروژه به بهره برداری رسید.
وی توضیح داد: این پروژه سال گذشته ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با توجه به مطالبات جدی مردم برای بهره برداری از این پروژه در سال جاری هدف گذاری کردیم.
وزیر راه افزود: از امروز بهره برداری آزمایشی از این خط آغاز می‌شود و به مرور سر فاصله آن کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: منابعی که برای این پروژه هزینه شده تا کنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده که شامل دو دستگاه قطاری که وزارت خریداری کرده و به صورت امانت در اختیار خط ۵ قطارشهری تهران قرار داشت هم می‌شود.
اسلامی تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی سعی داریم با تنوع بخشی به سرفصل های منابع؛ اعتبار مورد نیاز برای پروژه های مهم را تامین کنیم.
وی توضیح داد: امیدواریم با همین روند بتوانیم چند پروژه کلیدی در البرز و تهران از جمله کنارگذر جنوبی، ادامه آزاد راه همت و قطعه اول آزادراه تهران-شمال را به بهره برداری برسانیم.
اسلامی تاکید کرد: در تلاشیم سر فاصله ورود قطار در این خط را از ۳۰ دقیقه به هفت دقیقه برسانیم.
وزیر راه اعلام کرد: امیدواریم تا پایان تیرماه سال آینده با توجه به سیگنالینگ و میزان مسافرگیری زمان حرکت قطار  کاهش یابد.
این مسئول با اشاره به وضعیت آزاد راه تهران-شمال  اضافه کرد: در حال حاضر شاهد اجرای عملیات رنگ آمیزی، خط کشی، شست و شو و نطافت در حال انجام است و امیدواریم وضعیت جوی برای خط کشی مناسب باشد.
وی اضافه کرد: برق این پروژه نیز وصل شده و به محض تکمیل امور باقی مانده عبور و مرور آزمایشی در این مسیر آغاز می شود.
تا پایان دولت ۱۷۰۰ کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت، ۱۷۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود که این پروژه‌ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می‌گیرد.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه افتتاح این دست پروژه‌ها گامی در راستای  کاهش خودرو محوری به عنوان یکی از اهداف دولت است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد کاهش سفر با خودرو و پررنگ شدن سفرهای ریلی هستیم.
وی ادامه داد: تا پایان دولت، ۱۷۰۰ کیلومتر ریل جدید به خطوط ریلی کشور اضافه می‌شود که این پروژه‌ها هم شامل خطوط جدید است و هم راه اندازی خطوط دوم و ایمن سازی خطوطی که در سنوات گذشته راه اندازی شده را در بر می‌گیرد.
وی اظهار کرد: از میان این پروژه‌ها می‌توان به تکمیل چهار خط تهران - کرج و خط دوم کرج-قزوین اشاره کرد.
این مسئول تاکید کرد: این پروژه‌ها کمک می‌کند مردم در شمال اتوبان تهران- کرج از طریق مترو و در جنوب آن با قطارهای بومی تردد داشته باشند که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک این مسیر به ویژه در محدوده کردان دارد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم کنار گذر جنوبی که ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه است را به بهره برداری برسانیم گفت:  امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزاد راه‌های کشور اضافه کنیم که یکی از این آزادراه‌ها آبیک به گرمسار است و می‌تواند بار بزرگ ترافیک را از اتوبان کرج خارج و باعث می‌شود البرز نشینان به آرامشی برسند.
وزیر راه با اشاره به تلاش برای تسریع در تکمیل پروژه همت گفت: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری تهران و کرج  این پروژه به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: بدون شک افتتاح پروژه‌های راه نقش به سزایی در افزایش آسایش و آرامش مردم، کاهش ترافیک و سهولت در تردد خودروها خواهد داشت.
کارگروه ساخت مسکن محرومان تشکیل شد
وزیر راه و شهرسازی از تشکیل یک ستاد و یک کارگروه ساخت مسکن برای سه دهک اول جامعه و محرومان خبر داد و گفت: کارگروهی از روز گذشته تشکیل شده است که براساس آن برای محرومان توسط برخی نهادها با اعطای وام بلاعوض مسکن احداث شده است.
محمد اسلامی در حاشیه افتتاح مترو  گلشهر- شهر جدید هشتگرد درخصوص اینکه آیا برای محرومان و سه دهک اول برنامه‌ای برای خانه‌دار شدن دارید یا خیر ، گفت: برای خانه‌دار کردن سه دهک اول جامعه جلسه گذاشتیم و با مشارکت تمام نهادهای حمایتی و دستگا‌ه‌هایی که برای محرومان اقدام می‌کنند ستاد تشکیل دادیم. 
وی  افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم. 
وی گفت: ما زمین و وام بلاعوض  پیش‌بینی کرده‌ایم که به آنها بدهیم و خانه‌های آنها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود. 
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌جلسه گروه را به کارگروه تبدیل کردیم تا نقشه راه را تهیه کنند و در استان‌ها توسط استانداردها قرارگاهی عمل کنیم و با توجه منابعی که بسیج مستضعفان، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، کمیته امداد،‌ بهزیستی و خیرین مسکن‌ساز دارند با هم برای مسکن محرومان یک تصمیم یک شکل و هماهنگ ایجاد کنیم.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.