ارتباط فرودگاه اردبیل با همسایه‌های شمالی کشور برقرار می‌شود 

وزير راه و شهرسازی:

ارتباط فرودگاه اردبیل با همسایه‌های شمالی کشور برقرار می‌شود 

چهارشنبه, ژانویه 1, 2020 - 13:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزير راه و شهرسازی در حاشيه افتتاح پروژه‌های فرودگاه اردبيل تاکيد کرد که استان اردبيل ظرفيت تبدیل به هاب هوايی را دارد و می‌تواند پروازهای منطقه‌ای را پذیرش کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم افتتاح رسمی پروژه های فرودگاهی اردبیل توسط رییس جمهور بر ضرورت توسعه هوانوردی عمومی و تجاری تاکید کرد و افزود: اردبیل از استان‌هایی است که به ذات خود می تواند هاب هوایی وابسته به یک هاب بزرگ باشد و با برقراری پروازهای منطقه‌ای در گسترش ارتباط های فرهنگی، گردشگری و تجاری در شمال کشور موثر خواهد بود.
اسلامی بر ضرورت توسعه محیط های پروازی و تجهیزات فرودگاهی و ناوبری فرودگاه اردبیل تاکید کرد و با اشاره به طراحی زیبا و کیفیت بالای پروژه ساخت ترمینال این فرودگاه گفت: امیدوارم با استقرار نظام "هاب اند اسپوک" زمینه برقراری پرواز از فرودگاه اردبیل در مسیرهای آذربایجان، ارمنستان، استان های همجوار و مسافت‌های طولانی زیارتی فراهم شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های فرودگاهی گفت: ترمینال جدید فرودگاه اردبیل در زمینی به مساحت هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع و با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده و گنجایش پذیرش همزمان سه پروار را دارد.
فخرالدین هاشمی اضافه کرد: با افتتاح این ترمینال، مساحت کل ترمینال فرودگاه اردبیل به ۱۳ هزار متر مربع رسید.
وی همچنین بهسازی سطوح پروازی را از جمله نیازهای ضروری فرودگاه اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل شامل زیرسازی و چهار لایه آسفالت، تاکسی وی و اپرون با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
هاشمی افزود: باند اصلی ۳۳ ـ ۱۵ این فرودگاه پس از بهسازی به طول سه هزار و ۶۰۰ متر و عرض ۶۰ متر، برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از جمله ایرباسA۳۰۰  و A۳۴۰ و بوئینگ ۷۷۷ آماده سازی شده و با انجام پروازهای آزمایشی نسبت به اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی آن اقدام می شود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.