بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی آغاز به کار کرد

بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی آغاز به کار کرد

بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی با وظیفه پشتیبانی از توسعه صنایع خلاق در قالب پلتفرم‌های کسب و کار با حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد امروز (یکشنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا,معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح این بنیاد در فرهنگستان هنر، گفت: آنچه امروز با آن مواجه هستیم تعارض فرهنگی و تمدنی است به این معنا که عقبه‌های تمدن فرهنگی را نمی توان حذف کرد و اگر بخواهیم تمدن حاکم را حذف کنیم، مواجهه شکل می گیرد.
«عیسی منصوری» اظهار داشت: زبان، حقوق بشر و پول، نمادی از فرهنگ و تمدن یک کشور است و امروز شاهد هستیم که زبان انگلیسی، زبان فراگیر دنیا و دلار، زبان اقتصاد در دنیا است و در برابر توسعه، فعالیت های حقوق بشری در دنیا بحث می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت تمدنی و فرهنگی کشور و عدم استفاده آنها، افزود: یکی از فرصت‌ها این است که بین محتوای فرهنگی و بستر این فرهنگ برای جریان یافتن در دنیا تفکیک قائل شویم و تکنولوژی این بستر را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم تولیدات فرهنگی حاصل از عقبه فرهنگی خود را در دنیا توسعه و جریان دهیم.
معاون توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: نقش بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی قطعا فعالیت به عنوان جایگزینی برای استارتاپ‌ها و کدنویسی نیست، بلکه این بنیاد باید بستر و فرصت را فراهم کند تا بازیگران، فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت خلاقانه بروز دهند و شکوفا شوند.
همچنین در ادامه این مراسم «امیرحسین اسدی» رییس بنیاد توسعه فناوری فرهنگی گفت: این بنیاد، نهادی خصوصی و دولتی است و تعیین راهبردها بر عهده دولت است و اجرای این راهبردها با بخش خصوصی است.
وی افزود: بنیاد موظف است بخش خصوصی و دولتی را تلیفیق کند و تجاری سازی فرهنگی و فناوری فرهنگی را ایجاد کند.
«محمد ابطحی» مدیر ملی توسعه رسته فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار، حجم بازار صنایع خلاق و فرهنگی در سال ۲۰۱۳ حدود ۲ هزار و ۲۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار بود که در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۵۰۹ میلیارد دلار رسید که بیشترین سهم را بخش طراحی به خود اختصاص داد.
وی افزود: ۲۶۰ میلیارد دلار از گردش مالی صنایع خلاق در سال ۲۰۱۵ مربوط به کشورهای توسعه یافته و در راس آنها چین بود.
ابطحی تاکید کرد: براساس آمار بین‌المللی بیشترین تقاضا در فناوری نوین مربوط به صنایع خلاق است و بیشترین تقاضا در صنایع خلاق نیز مربوط به هوش مصنوعی و بلاک‌چین است.
وی افزود: درآمد هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۵ معادل ۲ میلیارد دلار بود که پیش‌بینی شده این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱۲۷ میلیارد دلار برسد.
مدیرملی توسعه رسته فناوری وزارت کار گفت: هوش مصنوعی می‌تواند ۸۵ درصد فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

همچنین در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی که با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد توافق نامه «همکاری چند جانبه توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی» نیز امضا شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.