آئین‌نامه اجرایی حذف سود مرکب تا چند روز دیگر به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

آئین‌نامه اجرایی حذف سود مرکب تا چند روز دیگر به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ابلاغ آئین نامه اجرایی حذف سود مرکب تا چند روز دیگر به بانکها خبر داد و گفت: متقاضیانی که میخواهند سود و اصل وام را به صورت ساده پرداخت کند باید تقاضای خود را براساس متن قانون به بانکها اعلام کنند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عدم  اجرای قانون حذف سود مرکب از جریمه های وام‌های بانکی، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی ضمن ابلاغ قانون، آیین‌نامه اجرایی آن را نیز نهایی کرده است و در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.
نماینده تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متقاضیانی که میخواهند سود و اصل وام را به صورت ساده پرداخت کند باید تقاضای خود را براساس متن قانون اعلام کرده تا بانک‌ها پس از محاسبه، جرایم و سودهای مرکب را حذف و نسبت به دریافت اصل وام اقدام کنند.
به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه افرادی که وام‌های سنگین از بانک‌ها دریافت کرده و مدت بازپرداخت آنها نیز بسیار طولانی شده و منابع بانکی را در محل‌های مورد نظر هزینه نکردند، مشمول حذف سود مرکب نمی‌شوند، این قانون به دنبال حذف سود مرکب از تسهیلات خرد و منابع کوچکی پرداخت شده به بخش‌های تولید، صنعت، کشاورزیف دامی و ... است.
قانون خذف سود مرکب از سوی بانک‌ها -که دریافت سود جرایم تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، کشاورزی، دامی، صنعتی را ممنوع کرده است- پس از ایراد شورای نگهبان با اصرار نمایندگان بر رای خود برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و در آذرماه سال جاری به تایید مجمع رسید./
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.