رشد چشمگیر در ارائه محصولات حمایتی بانک پاسارگاد 

اختصاصی دیوان اقتصاد؛

رشد چشمگیر در ارائه محصولات حمایتی بانک پاسارگاد 

بانک پاسارگاد با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی، اقدام به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل، فعالان اقتصادی، پذیرنـدگان فعـال دستگاه های کارت خوان بانک (دارای مجوز فعالیت)کرده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، این بسته شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت، گشایش اعتبار اسنادی داخلی، صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی بوده که در ادامه به معرفی این تسهیلات می‌پردازیم.
اعطای تسهیلات ارزان قیمت بدون محدودیت
بر اساس طرح حمایتی ویژه بانک پاسارگاد، مشتریان متناسب با ضریب امتیازشان در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب های جاری و کوتاه مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می شوند.
در این طرح، به ازای هر یک میلیون ریال در حساب‌های جاری یا کوتاه مدت مشتریان روزانه یک امتیاز تعلق می گیرد. نرخ این تسهیلات 9 الی 18 درصد برای حساب های جاری و 18 درصد برای حساب های کوتاه مدت عادی است.
 برهمین اساس نیز، حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشخاص حقیقی 200 میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی 500 میلیون ریال تعیین شده است.
گشایش اعتبار اسنادی داخلی
این واقعیت غیرقابل انکاری است که یکی از نیازهای موجود در فعالیت های تجاری و اقتصادی انجام معامله بین خریدار و فروشنده در فضای قابل اعتماد و بدون ریسک است. 
برهمین اساس، بانک پاسارگاد با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد تمام شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌کند.
خریداران با استفاده از این خدمات می توانند از مزایایی نظیر تامین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات، و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان برخوردار شوند. فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش اطمینان حاصل می‌کنند.
صدور انواع ضمانت نامه بانکی
یکی از مهمترین خدمات بانک پاسارگاد به مشتریان خود صدور انواع ضمانت نامه های بانکی است که موجب تسهیل مبادلات اقتصادی و تجاری در جامعه می شود.
 بانک پاسارگاد با ایجاد شرایط لازم امکان دریافت این خدمات را با شرایط آسان و سریع، آماده صدور انواع ضمانت نامه‌های پیمانکاری(شرکت در مناقصه/مزایده، حسن انجام کار یا تعهدات، پیش پرداخت و کسور وجه الضمان)، انواع ضمانت نامه های تعهد پرداخت(گمرکی، مالیاتی، خروج از کشور، نظام وظیفه، آژانس های مسافرتی) و سایر ضمانت نامه‌ها برای مشتریان خود است. این خدمات شامل اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی انواع مختلف ضمانت نامه است.
رشد چشمگیر عملکرد 10 ماهه بانک پاسارگاد در محصولات بسته حمایتی
در 10 ماهه ابتدایی دومین سال از معرفی بسته حمایتی بانک پاسارگاد، شاهد رشد چشمگیر عملکرد در هر سه محصول اصلی شامل ضمانت‌نامه بانکی، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت هستیم. 
براساس آمارها، بانک پاسارگاد در 10 ماهه اول سال 1398 در گشایش اعتبار اسنادی داخلی، رشد 316 درصدی در مقایسه با عملکرد کل سال 1397 را نشان می‌دهد.  همچنین در بخش صدور ضمانت‌نامه شاهد رشد 172 درصدی در مقایسه با کل عملکرد سال 1397 را هستیم. بانک پاسارگاد در مدت مذکور در اعطای تسهیلات ارزان قیمت، رشد 213 درصدی در مقایسه با عملکرد کل سال 1397را ثبت کرده‌است. 
در پایان لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 و سیستم دریافت نظرها در سایت بانک پاسارگاد مراجعه کنید.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.