احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه امید شهر کلید خورد

احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه امید شهر کلید خورد

سه‌شنبه, فوریه 4, 2020 - 14:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزارت اقتصاد در راستای مولدسازی دارایی‌ بانک‌ها، یک شهرک مسکونی تحت عنوان پروژه‌ امیدشهر، احداث می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، عباس معمارنژاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه مولدسازی دارایی‌های بانک‌ها، اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی در اصلاح نظام بانکی فروش اموال مازاد بانک‌ها تعیین شده است ولی امروز یک مقوله دیگر تحت عنوان مولدسازی دارایی‌های مربوط به بانک‌ها را به آن اضافه می‌کنیم.
معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد افزود: در پروژه امیدشهر که با مشارکت بانک سپه و بانک مسکن انجام خواهد شد، آورده اولیه که زمین و پروانه ساختمانی است از سوی بانک سپه و تأمین مالی طرح و اجرای پروژه توسط بانک مسکن انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای تأمین مالی نیز از روش‌های جدید از جمله بورس، انتشار اوراث صکوک، تأسیس صندوق زمین‌ساختمان و … استفاده می‌کنیم.
معمارنژاد با بیان اینکه این پروژه در شرق تهران کلید خورده است، گفت: ارزش زمین ۴ هزار میلیارد تومان، نیاز تأمین مالی ۳,۵۰۰ میلیارد تومان و در مجموع پروژه امیدشهرحدود ۸ هزار میلیارد تومان ارزش خواهد داشت.
وی تاکید کرد: از گذشته هیچ گونه واگذاری تعهد قبلی در این زمین وجود نداشته و ۴۵۰۰ واحد مسکونی، ۷۵ هزار متر کاربری تجاری، ۴۵ هزار متر کاربری اداری و … در اختیار مردم و متقاضیان قرار خواهد گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.