انتشار اوراق سلف موازی استاندارد ۱۰ هزار میلیارد ریالی

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد ۱۰ هزار میلیارد ریالی

مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط توسعه نفت و گاز صبای کنگان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت مزبور در روز شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ انجام می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، این اوراق یکساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و هر ورقه سلف معرف ارزش ریالی یک بشکه میعانات گازی در روز عرضه اولیه اوراق سلف خواهد بود. بر اساس برنامه اعلام شده، شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند؛ همچنین شرکت ملی نفت ایران ضامن این اوراق است.
همچنین، اوراق مزبور امکان تسویه از دو طریق تحویل فیزیکی میعانات گازی یا تسویه نقدی قرارداد سلف در سررسید را داشته و طبق طراحی صورت‌گرفته، قابلیت اعمال اختیار فروش و اختیار خرید تبعی در سررسید یکساله اوراق به ترتیب برای سرمایه‌گذاران و شرکت توسعه نفت صبای کنگان وجود دارد.
شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌ عنوان بازارگردان، نقدشوندگی اوراق را تا سررسید آن با سود حداقل ۱۷.۵ درصد سالانه به صورت روزشمار تضمین کرده است. همچنین در صورت افزایش قیمت میعانات گازی امکان کسب سود مازاد بر حداقل تضمین شده تا نرخ ۱۹ درصد از دیگر مزایای این اوراق برای سرمایه‌گذاران است.
قراردادهای سلف موازی استاندارد میعانات گازی پس از تبدیل شدن به اوراق سلف موازی استاندارد، قابلیت معامله در بازار ثانویه را خواهند داشت. با فروش ورقه سلف موازی استاندارد، فروشنده طی عقد حواله، خریدار را جهت تحویل کالا در سررسید به عرضه‌کننده حواله می‌کند و عرضه‌کننده متعهد به تحویل دارایی پایه به دارنده حواله مذکور خواهد بود. بر اساس این گزارش، سرمایه­‌گذاران علاقه­ مند به خرید این اوراق می‌توانند با مراجعه به کارگزاران بورس انرژی نسبت به درخواست خرید اقدام کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.