پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در بورس انرژی معامله شد

پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در بورس انرژی معامله شد

مدیر عامل بورس انرژی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیون و ۶۹۰ هزار و ۷۴ تن فرآورده نفتی در بورس انرژی معامله شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,سید علی حسینی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه میزان عرضه دو برابر میزان معامله بوده است، اضافه کرد: هر هفته بالغ بر ۵۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در بورس عرضه می‌شود.
مدیر عامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: سهم صادراتی فرآورده‌های نفتی معامله شده از فروش داخلی بیشتر بوده است، گفت: حدود چهار میلیون و ۶۱ هزار و ۲۵۲ تن فروش صادراتی و یک میلیون و ۶۲۸ هزار و ۲۵۲ تن فروش داخلی بوده است.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: هیچ مانعی برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد و وزارت نفت به دنبال عرضه این کالا در بورس انرژی است.
حسینی به پیچیدگی‌های موجود در معاملات نفت اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی آنچه که بتوان معامله کرد از طریق امور بین الملل شرکت نفت در حال انجام است اما همچنان به دنبال ایجاد راهکارهای جدید برای عرضه نفت خام در بورس به صورت موفقیت‌آمیز هستیم.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط صادرات ایران و استراتژی حاکم در کشور تمرکز بیشتری را در عرضه فرآورده‌های نفتی داریم، اکنون وضعیت صادرات، فروش و معاملات در حوزه فرآورده‌های نفتی مطلوب به نظر می‌رسد.
مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه هیچ مانعی برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد، گفت: وزارت نفت به دنبال عرضه این کالا در بورس انرژی است اما بیشتر به دنبال راهکاری برای موفقیت آمیز بودن معاملات نفت در این بورس هستیم.

راه اندازی بازار آب، اولویت کاری بورس انرژی

وی به آخرین اقدامات صورت گرفته برای عرضه آب در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: اکنون برای این اقدام در مرحله امکان سنجی هستیم و نمی توان به زودی در مورد آن به جمع بندی رسید.
حسینی گفت: در چند ماه اخیر به دلیل مشکلات ایجاد شده در حوزه آب به دلیل بارش برف و سیل های فصلی، فرصت تفکر برای متولیان حوزه جهت راه اندازی بورس آب فراهم نشد.
مدیر عامل شرکت بورس انرژی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازار آب از جمله اولویت‌های کاری این بورس محسوب می‌شود اما مسوولان فعال در این حوزه درگیر مشکلات حاکم در حوزه آب شدند.
وی با بیان اینکه نمی توان زمان مشخصی را برای راه اندازی بازار آب مطرح کرد، افزود: راه اندازی آن مزیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد که می‌تواند مصرف آب را بهینه و انتقال آن را توجیه‌پذیر کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.