توجه به سودآوری شرکت‌ها، راز موفقیت سهامداران

توجه به سودآوری شرکت‌ها، راز موفقیت سهامداران

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: افرادی که قصد خرید و فروش مستقیم سهام را دارند، باید به رابطه سودآوری شرکت و قیمت سهام آن شرکت توجه کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از صدا و سیما؛ یاسر فلاح گفت: بازار سرمایه و یا آنچه که در اصطلاح عموم به عنوان بورس شناخته می‌شود بازاری کاملا تخصصی و فنی و علمی است و با بسیاری از بازارهایی همچون خودرو، مسکن، یا حتی بازارهای غیر مولدی، چون بازار سکه و ارز که مردم در آن سرمایه گذاری می‌کنند، کاملا متفاوت است.

وی با یادآوری میزان استقبال مردم از خرید سکه و ارز در سال‌های گذشته افزود: در گذشته شاهد شکل گیری صفوف ثبت نام سکه و ارز در کنار بانک‌ها و صرافی‌ها بودیم، اما اکنون شرایط تغییر کرده و اقبال عمومی بازار سرمایه را نشانه رفته و این مایه مسرت و خوشحالی است.

فلاح خاطرنشان کرد: بورس بازاری تکنیکی است و افراد برای حضور در آن حتما باید ساز و کارها و اصول مقدماتی آن را بدانند؛ این بازار در کنار سود و بازدهی مطلوب، ریسک نیز دارد.

وی تصریح کرد: مساله حائز اهمیت این است که مسئولیت اقدامات ما در بازار سرمایه بر عهده خود ما است هر کسی که در بازار سرمایه ورود می‌کند خود مسئولیت خرید و فروش را بر عهده دارد. بنابراین با در نظر داشتن این فرض‌ها و قبول ریسک و بازدهی آن افراد می‌توانند با پس انداز وارد بازار سرمایه شوند.

فلاح تاکید کرد: آوردن سرمایه زندگی و فروختن خانه و ماشین به بازار سرمایه اشتباه است و سرمایه گذاری در این بازار باید تنها با تکیه بر پس انداز افراد انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.