امکان خرید سهام شرکت‌های دولت، تنها با کد ملی و بدون نیاز به کد بورسي

امکان خرید سهام شرکت‌های دولت، تنها با کد ملی و بدون نیاز به کد بورسي

بانک مهر ایران باقیمانده سهام دولت در بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و بیمه‌هاي البرز و اتکايي امين را تنها با داشتن کد ملي و بدون نياز به كد بورسي، با ۲۰ درصد تخفيف پذيره‌نويسي مي‌كند.

به گزارش دیوان اقتصاد، وزارت اقتصاد در اطلاعیه‌ای، فراخوان واگذاري و پذيره ‏نويسي واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق سرمايه‏‌گذاري قابل معامله (ETF) «واسطه‌گري مالي يکم» را منتشر کرده و از طريق اين واگذاري، به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، باقيمانده سهام خود در بانک‌هاي ملت، تجارت و صادرات ايران و همچنين بيمه‌هاي البرز و اتكايي امين را واگذار مي‌كند.
در همین راستا بانک مهر ایران به منظور سهولت در فرآیند پذیره نويسي و حفظ سلامتي هم وطنان به سبب شيوع بيماري کرونا، در کنار امکان مراجعه حضوري به شعب، با ايجاد درگاه‌هاي پرداخت غيرحضوري شامل پايگاه اينترنتي بانك به نشاني www.qmb.irامكان پذيره نويسي سهام دولت در بانك‌هاي تجارت، ملت، صادرات و بيمه‌هاي البرز و اتكايي امين را بدون نياز به كدبورسي و تنها با كدملي فراهم كرده است.
پذیره نویسی از بامداد روز یکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ادامه دارد. حداقل مبلغ پذيره‌نويسي براي هر يک از اشخاص حقيقي داراي کد ملي ۱۰۰ هزار ريال و حداکثر مبلغ ۲۰ ميليون ريال قابل انجام است و محدوديت سني براي متقاضيان وجود ندارد.قيمت هر واحد سرمايه‌گذاري مبلغ ۱۰۰ هزار ريال در نظرگرفته شده است و وجوه واريزي بايد مضربي از اين عدد باشد.
از مزایای این خرید، بهره‌مندي هموطنان از تخفيف ۲۰درصدي است. قيمت سهام تشکيل‌دهنده واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق در روز آغاز پذيره‌نويسي، متوسط قيمت سهام در سي روز گذشته (منتهي به انتشار اين آگهي) با احتساب ۲۰ درصد تخفيف (که ۵ واحد درصد از آن به‌عنوان دارايي سرمايه‏‌گذاران و به‌منظور انجام عمليات بازارگرداني نزد صندوق نگهداري خواهد شد) است.
تمامی متقاضیان اعم از مشتریان بانک و یا ساير هموطنان مي‌توانند با ورود حداقل اطلاعات شامل نام و نام خانوادگي، کد ملي، تاريخ تولد، نام پدر، کدپستي، شماره تلفن همراه و شماره شباي بانکي فرد پرداخت‌كننده در اين سامانه ثبت نام كنند. داشتن كد معاملاتي (كدبورسي) براي پذيره‌نويسي الزامي نيست و متقاضيان براي انجام معامله اين واحدها كه از ۲ ماه به بعد از تخصيص امكان‌پذير است، مي توانند به تدريج طي ماه‌هاي آينده و در فرصت مناسب در سامانه سجام ثبت نام كرده و كد معاملاتي را مطابق رويه‌هاي شركت سپرده‌گذاري مركزي و تسويه وجوه دريافت و اقدام كنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.