کلنگ زنی ۱۴.۵ هزار مسکن فرهنگیان در ۶ استان آغاز شد

کلنگ زنی ۱۴.۵ هزار مسکن فرهنگیان در ۶ استان آغاز شد

 با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، مراسم آغاز ساخت ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان شروع شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، مراسم کلنگ زنی ساخت ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد اسلامی و محسن حاجی میرزایی، وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور آغاز شد.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر برنامه و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برنامه امروز امروز ۱۵ اردیبهشت مبنی بر آغاز ساخت ١٤٥٦٤ واحد مسکن فرهنگیان گفت: این مراسم بخشی از برنامه ساخت مسکن فرهنگیان، موضوع تفاهم نامه دو وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در ۲ آذر سال گذشته در خصوص ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان کشور است که میان دو وزیر مربوطه به امضا رسید و امروز، ساخت بخشی از این واحدها، کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: موضوع تفاهم نامه دو وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان برنامه ریزی شده است که این واحدها، با بررسی و تأمین زمین مورد نیاز به تناوب و در زمان‌های مختلف کلنگ زنی خواهند شد.

کدام شهر و استان‌ها مشمول ۱۴.۵ هزار واحد هستند؟

اصلانی برنامه ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی واحدهای مسکونی امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ را با جزئیات شهرها و استان‌های مورد نظر بدین شرح توضیح داد:

استان تهران: شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد

استان فارس: شهرهای قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا مجموعاً ۱۱۲۰ واحد

استان خوزستان: شهرهای دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر و شهرهای جدید شیرین شهر و رامین مجموعاً ۱۸۴۰ واحد

استان آذربایجان شرقی: شهر جدید سهند هزار واحد،

استان اصفهان: شهر جدید فولادشهر ۳ هزار واحد

استان کهگیلویه و بویراحمد: شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش مجموعاً ۷۲۱ واحد خواهند بود که در این شهرها، امروز عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.