رییس شورای رقابت: فعلاً خودرو نخرید

رییس شورای رقابت: فعلاً خودرو نخرید

رئیس شورای رقابت با تأکید بر اینکه همه قیمت‌های فعلی خودرو ساختگی و دست چند نفر است، گفت: اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودرو‌های دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، رضا شیوا درباره فرمول قیمت گذاری خودرو، اظهارداشت: از سال 1392 که وارد بحث قیمت گذاری خودرو شدیم فرمول ما فرمول سقف قیمتی بود یعنی سه تا متغیر «تورم بخشی»، «کیفیت» و «بهره وری» در فرمول ما وجود دارد لذا با این سه متغیر برای چندین سال قیمت گذاری کردیم.
وی گفت: از بهمن سال 1397، وزیر وقت صمت، برداشت اشتباهی از ابلاغیه سران قوا داشت و به شورای رقابت نامه نوشت که از قیمت گذاری خارج شویم و از آن موقع خارج شدیم تا اخیراً​ که از ما خواستند دستورالعمل قیمت گذاری را ارائه کنیم.
شیوا با اعلام اینکه دستورالعمل شورای رقابت نهایی و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است، تصریح کرد: از بهمن سال 1397 تاکنون قیمت خودرو در کارخانه افزایش نداشته و افزایش کنونی قیمت بازار، ساختگی است تعدادی دلال و منفعت طلب وارد بازار شدند که از قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم وارد شود و تکلیف را مشخص کند.
وی با بیان اینکه زمانی که شورای رقابت وارد شود حتما قیمت حاشیه و کاذب شکسته خواهد شد، اظهارداشت: باید قسمت تقاضا را محدود و کاری کنیم که مصرف کننده نهایی، خریدار خودرو باشد بنابراین باید محدودیت‌هایی را بگذاریم.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه جلسات متعددی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار داشتیم، گفت: در آخرین جلسه که با حضور وزیر صمت داشتیم، وی دستوالعمل ما را تایید کرد و از ما خواست آن را نهایی و ارائه کنیم.
شیول تاکید کرد: همه قیمت‌های فعلی ساختگی و دست چند نفر است و اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودرو‌های دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: قیمت کنونی خودرو حباب دارد و عده‌ای در تلاش برای نگه داشتن این حباب هستند و این حباب را باید بترکانیم تا قیمت‌ها واقعی شود. به اعتقاد ما قیمت‌های کنونی اگر بشکند امکان دارد 30 تا 40 درصد قیمت‌ها کاهش یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.