«دامنه نرخ‌ها» مبنای فروش بلیت هواپیما

«دامنه نرخ‌ها» مبنای فروش بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تقاضای سفرهای هوایی افزایش چندانی نداشته است، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و نرخ‌ها در سقف و کف دامنه نرخی مصوبه سال 98 عرضه می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد,مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، درباره افزایش تقاضای سفر در ایام پیش رو خصوصا ایام تعطیلات عید فطر، اظهار داشت: افزایش تقاضای سفر نداشته ایم و در حال حاضر قیمت‌های بلیت هواپیما تقریبا در کف نرخ‌های دامنه تعیین شده مصوبه سال 98 به فروش می‌رود و حتی در برخی مسیرها قیمت‌ها کمتر از کف نرخی است.

* عبور از کف و سقف نرخی تخلف است

وی تأکید کرد: آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیت هواپیما باید حتماً دامنه نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که مصوبه سال 98 است رعایت کنند و از کف و سقف نرخی عدول نکنند، در حالی که شاهد هستیم در برخی سایت‌ها و آژانس‌ها قیمت‌ها از کف نرخی هم عبور کرده است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر این که افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم، گفت: قیمت‌ها در دامنه نرخ‌هایی که در سال 98 مصوب و عرضه شد، ارائه می‌شود و هیچ کس اجازه تخطی از این نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

* عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است

اسعدی سامانی با بیان این که هنوز تقاضای سفر افزایش چندانی نداشته است، گفت: در حال حاضر عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است، بنابراین به نظر می‌رسد شاهد افزایش نرخ‌ها نباشیم، همین امروز 28 اردیبهشت 99، بلیت هواپیما در مسیر پرترددی نظیر تهران ـ مشهد با قیمت کف نرخ‌ها عرضه می‌شود و یا برای جمعه دوم خرداد نرخ‌ها در همین مسیر تهران ـ مشهد با قیمت‌های کف دامنه در حال عرضه است، حتی در روز چهارم خرداد که احتمالا عید فطر باشد نیز قیمت‌هایی که وجود دارد کف نرخ‌ها است و این نشان می‌دهد هنوز تقاضای سفر افزایش نیافته است.

* نرخ ها نباید از کف و سقف نرخی عدول کند

وی ادامه داد: با این حال ممکن است نرخ‌ها در دامنه تعیین شده نوسان داشته باشد ولی هیچ گاه از کف و سقف نرخی عبور نمی‌کند و مسافران در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی می‌توانند شکایات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کنند و مطمئن باشند موضوع پیگیری می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.