معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکتهای خودروسازی در رویکرد جدید، مکلف به واگذاری اموال و داراییهای خود، افزایش بهره وری و صادرات شدند.
تکلیف خودروسازان برای افزایش بهرهوری و صادرات
تکلیف خودروسازان برای افزایش بهرهوری و صادرات
به گزارش دیوان اقتصاد، «مهدی صادقی نیارکی» به فعالیت هایی که در دوره جدید توسط شرکت های خودروسازی باید انجام شود اشاره و افزود: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمتها و شکست حباب قیمتها خواهد شد، اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین خودرو است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین خودرو باید به گونهای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تامین کنند و از سویی، بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد.
وی با بیان اینکه هدفگذاری شرکتهای خودروسازی تولید روزانه چهار هزار دستگاه خودرو است، ادامهداد: رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تامین ارز و ریال خودروسازان است، در این میان تکالیفی هم برعهده شرکت های خودروسازی گذاشته شده که از جمله آن واگذاری اموال و دارایی های غیرتولیدی، افزایش بهرهوری و توسعه صادرات است.
این مقام مسوول درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده، یادآور شد: شرکتهای خودروسازی از بهمن ۹۷ هیچ افزایش قیمتی نداشتند و افزایش قیمتها مربوط به بازار است.
وی گفت: برای کنترل قیمت خودرو در بازار اقدامات جدیدی انجام شده که امیدواریم اثرگذاری آن زیاد باشد.
صادقی نیارکی اضافه کرد: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند، بر این اساس با سیاستهای جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای ۱۸ سال، ۳۶ ماه عدم خرید خودرو توسط متقاضی و باطل شدن گارانتی پس از سه ماه از مصرف نکردن خودرو، میتوان به هدف یاد شده دست یافت.
وی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایهای نیست و مصرفی است، در این راستا حذف سود مشارکت در ثبت نام خودرو یکی از اقداماتی است که انجام شده است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد