عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات موجب گرانی دلار شده است

عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات موجب گرانی دلار شده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم گفت: بخشی از افزایش قیمت ارز در کشور به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از فروش فراورده‌های نفتی و صادرات است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت ارز طی روزهای اخیر گفت: مجلس و دولت باید با همفکری کارشناسان اقتصادی تلاش کنند تا نظامات پولی و مالی در کشور را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از نزدیکی خود به بخش خصوصی از مراودات اقتصادی و بازارهای بین ایران و کشورهای دیگر ارز مورد نیاز را تامین کند. متاسفانه بخش بازرگانی و تجارت، دولتی شده و به همین دلیل هر کجا صادرات ما بخوبی در حال انجام بود، دشمن آن را با انجام تحریم‌ متوقف کرد.  

ذاکر با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت ارز در کشور به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از فروش فراورده‌های نفتی و صادرات است، تاکید کرد: با هدایت بخش تعاون، خصوصی و بازرگانی به سمت تجارت غیردولتی تبادلات اقتصادی و ارزآوری در کشور رونق پیدا کرده و تا حدودی دغدغه تامین ارز در کشور رفع می‌شود.

فروش منسوجات طلا راهی برای تامین ارز کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در اکثر کشورهای موفق در زمینه اقتصاد، شرکت‌ها خصوصی هستند، در قانون اساسی ما هم بر انجام اقتصاد خصوصی تاکید شده است.

وی اظهار کرد: شرکت‌های ما در بخش‌های مختلفی ثبت می‌شود و دیگر آن شرکت نمی‌تواند به صورت آزادانه در دنیا فعالیت کند در نتیجه بار ما روی دستانمان باقی مانده یا بعد از فروش پول به سمت ما برنمی‌گردد و در نتیجه شاهد روند افزایشی قیمت ارز در کشور می‌شویم.

ذاکر با اشاره به اینکه این موضوع حتی در بحث طلا و سکه هم صدق می‌کند، گفت: در حالی که بسیاری از کشورها مانند ترکیه با ساخت طلاجات متنوع بازارهای دنیا را به دست آورده‌اند در کشور ما با اخذ مالیات‌های سنگین بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌ها به سمت تعطیلی رفته‌اند در صورتی که بازار طلا می‌تواند محلی برای تامین ارز در کشورمان باشد./




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.