معافیت واردات طلای خام به بهبود روند معاملات بازار کمک می‌کند

معافیت واردات طلای خام به بهبود روند معاملات بازار کمک می‌کند

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی در معافیت طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده را در بهبود روند معاملات بازار موثر دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب کرد ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت امکان پذیر و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شود.

بند (۲) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ( ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ) که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می گردد:

ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. مدت اعتبار این مصوبه، تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

در همین راستا، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهردر اینباره توضیح داد: این اقدامی که اعلام شده براساس پیگیری فعالان این حوزه و توجه این شورا بوده که ما بسیار تقدیر می کنیم از این تصمیم زیرا به بهبود روند بازار کمک می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: قیمت طلا و نقره و پلاتین در کل دنیا مشابه هم است، اما برخی مواقع درصد کمی ممکن است در برخی کشورها نوساناتی داشته باشد، اما اگر این روند ایجاد شود و در جابجایی آن نیز تسهیل شود به طور حتم بر روند معاملات بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.