اعتماد مردم به موسسه ملل براساس داده‌های آماری

اعتماد مردم به موسسه ملل براساس داده‌های آماری

موسسه اعتباری ملل توانست با اتکا به تراز مثبت و برنامه ریزی دقیق در سرمایه‌گذاری‌های مناسب از مشکلات سال ۹۸ خارج شده و به شرایط مناسبی برسد.

به گزارش دیوان اقتصاد، موسسه ملل در شش ماه نخست سال گذشته که صورت های مالی خود را منتشر کرده تراز مثبت چندهزار میلیاردی را ثبت کرد.
در این دوره موسسه ملل ۱۵هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سود وجه التزام تسهیلات کسب کرده و در مقابل ۹ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال سود علی الحساب بابت سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت کرده است.
البته حدود دو هزار و ۶۹ میلیارد ریال نیز بابت سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کرده که در نهایت موجب هفت هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال درآمد مشاع شده است.
بر اساس همین رخداد های موسسه ملل زیان خالص یک هزار و ۶۰۹ میلیارد ریالی آن تبدیل به سود سه هزار و ۴۸ میلیاردی شد که در نوع خود عجب و موفقیتی بزرگ تلقی می شود.
شایان ذکر است که مجموع درامدهای موسسه ملل در پایان شش ماهه نخست امسال با رشد ۷۷ درصدی از رقم شش هزار میلیارد ریال به رقم ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال رسید.
یکی از رخدادهای مثبت دیگر در این موسسه نسبت مطالبات مشکوک الوصول با تسهیلات این موسسه است که به رقم ۰٫۳ درصد رسیده است این در حالی است که در صنعت بانکداری این نسبت بعضا تا ۵ درصد هم می رسد و بهبود این مساله در موسسه نشان از پیگیری مطالبات در این موسسه و اعطای تسهیلات با کیفیت و تولیدی است.
نسبت اهرمی بانک که گویای توانایی بانک در جذب سپرده است حدود ۳۰ درصد است که نشان از اعتماد مردم به این موسسه برای سپرده گذاری دارد چرا که در بانکها این نسبت بعضا تا ۲۰ درصد می شود.

انتظار تعدیل مثبت ۱۰۰ درصدی EPS “وملل”

موسسه ملل در ۶ ماهه اول سال مالی ۹۸ معادل ۳۰۴۸ میلیارد ریال سود خالص داشته است که با توجه به وجود زیان انباشته ۱۶۱۲ میلیارد ریالی، سود انباشته شرکت در ۶ ماه اول سال مالی ۹۸ معادل ۱۴۳۶ میلیارد ریال شده است. وملل در ۶ ماه دوم از سال مالی ۹۸ هیچگونه زیان انباشته ای وجود ندارد و شرکت تنها در درامد حاصله از تفاوت سود تسهیلات و سود سپرده ها ۳۱ درصد افزایش درامد نسبت به ۶ ماه اول سال مالی ۹۸ داشته است می توانیم سود خالص ۵۴۰۰ میلیارد ریالی را برای شرکت پیش بینی کنیم که در نتیجه سود هر سهم ۸۹۶ ریال رم می زند.
همچنین سرمایه گذاری اصلی موسسه اعتباری ملل در شرکت های تولیدی و ساختمانی زیر مجموعه( که جمعا ۳۰ شرکت می باشد) و سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار می باشد لذا احتمال افزایش درامد نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به نیمه اول بیشتر از ۳۱ درصد می باشد که در این بررسی پایین ترین عدد را در نظر گرفته شده است. انتظار می رود با انتشار صورت های مالی سالیانه قطعا تعدیل مثبت تقریبا ۱۰۰ درصدی در عدد EPS صورت پذیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.