تعلل در بازگرداندن ارزهای صادراتی قابل قبول نیست

تعلل در بازگرداندن ارزهای صادراتی قابل قبول نیست

چهارشنبه, ژوئن 24, 2020 - 10:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: اقدام برخی صادرکنندگان در بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات در شرایطی که کشور به این ارز احتیاج دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد ،جعفر قادری در گفتگو با ایبِنا، درباره دلایل نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و افزایش تقاضا برای واردات بعد از باز شدن مرزها از دلایل این افزایش قیمت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم افزود: این اقدام که توسط برخی صادرکنندگان انجام شده، نوعی سوء استفاده از شرایط است و تعللی که انجام می‌دهند، قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور به ارز احتیاج دارد صادرکنندگان بیش از هر زمان دیگری موظف به بازگرداندن ارز هستند و در صورت بازگشت ارزهای حاصل از صادرات نیاز کشور به ارز برطرف شده و مشکلات بازار ارز نیز حل خواهد شد.

قادری تاکید کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دولت ناچار است از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده و صادرکنندگان را وادار کند این ارزها را به کشور بازگردانند.

وی یادآور شد: ابزارهای قانونی لازم در اختیار دولت قرار داده شده و متخلفان نیز به راحتی قابل شناسایی هستند، بنابراین اگر اراده لازم در دولت وجود داشته باشد، می‌توان این موضوع را پیگیری کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.