رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت

رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت

مدیرعامل بانک مسکن با تشریح جدیدترین برنامه این بانک برای رونق تولید،گفت: بانک مسکن در سیاست جدید خود در راستای نامگذاری امسال روی عرضه مسکن متمرکز شده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، مطابق آمار طی 7 سال اخیر سالانه حدود 300 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده، یعنی حدود 2 میلیون واحد.این در حالی بوده که نیاز کشور به مسکن سالانه حدود 900 هزار واحد است، یعنی حدود 6.3 میلیون واحد طی 7 سال گذشته. فاصله 4 میلیون واحدی بین عرضه و تقاضای مسکن شرایطی را به وجود آورده تا مانند سال های قبل از 97 شاهد دوره های 4 تا 5 ساله رونق و رکود مسکن نباشیم.

طی 2 سال اخیر درچهار مرحله بازار مسکن دستخوش تغییرات قیمتی بوده است. در جدیدترین نمونه طی تیرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران کمی بیش از 10 درصد افزایش یافته و به مرز 21 میلیون تومان نزدیک شده است. بررسی روند تصاعدی افزایش قیمت می توان پیش بینی کرد طی ماه جاری (مرداد 99) متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان افزایش 5 تا 10 درصدی را تجربه خواهد کرد.

 در این شرایط دولت و وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح ملی مسکن را در دستور کار دارند و مسئولان این وزارتخانه بر این باورند واحدهای طرح مذکور می تواند تا حدودی تعادل را به بازار مسکن باز گرداند. طرحی که قرار است در قالب آن 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.