افتتاح 11 پروژه عمرانی در جزیره کیش

افتتاح 11 پروژه عمرانی در جزیره کیش

هم اکنون انجام 30 پروژه به شرکت عمران و خدمات ابلاغ شده است تا پیگیری را برای تکمیل و راه اندازی انجام بدهد.

به گزارش دیوان اقتصاد،مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به روند پیشرفت ترمینال فرودگاه جزیره کیش گفت: حدود 300 میلیارد تومان سرمایه از طریق فروش اوراق برای تکمیل این فرودگاه تهیه شده است و به رغم تحریم و مشکلات تجهیزات مورد نیاز ترمینال نیز خریداری شده است.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که با قرارگاه خاتم الانبیاء برای توسعه بندرگاه‌های جزیره کیش منعقد شده است، گفت: یک اسلکه 35 هزار تنی در سال گذشته تکمیل شد که در آن کشتی‌های بزرگ و کانتینربر می‌توانند پهلوگیری و بارگیری کنند. این پروژه تکمیل شده اما نمی‌توانیم بهره‌برداری کنیم زیرا لایروبی لازم انجام نشده است و به دلیل پایین بودن عمق آب کشتی‌های بزرگ نمی‌توانند پهلو بگیرند و از آنجایی که سطح مرجانی است لایروبی نیز خیلی سخت انجام می‌شود. قرارداد لایروبی منعقد شده و عملیات آن به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح 11 پروژه در جزیره کیش همزمان با هفته دولت گفت: اکثر این پروژه‌ها متعلق به بخش خصوصی است و یکی از مهمترین پروژه‌ها راه‌اندازی اولین باند هلی‌کوپتری کشور در کیش است که عملیات اجرایی آن سال‌ها پیش آغاز شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای این پروژه حدود 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون انجام 30 پروژه به شرکت عمران و خدمات ابلاغ شده است تا پیگیری را برای تکمیل و راه اندازی انجام بدهد. این پروژه‌ها شامل پارک‌های ایران زمین، احداث اسکله مرجانی، مرمت و بازسازی کیش ادیت و بازار روز و تره‌بار، پیست پیاده روی و سایت بازیافت زباله است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.