مشكل مردم براي خريد بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري چيست؟

مديربيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه تجارت نو پاسخ مي دهد:

مشكل مردم براي خريد بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري چيست؟

رشد بيمه هاي زندگي در بازار داخلي با موانع مختلفي مواجه است. برخي از آن‌ها را مي توان اقتضاي زمانه دانست اما بخش ديگر آن برمي گردد به عدم توسعه فرهنگ بيمه زندگي در جامعه.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی،ضعف بيمه هاي پايه و كاهش پوشش هاي خدماتي يكي از نگراني هاي عمده بيمه گذاران به ويژه براي سالهاي بازنشستگي محسوب مي شود. بيمه هاي عمر مي توانند به خوبي اين نگراني ها را رفع كنند اما چرا اقبال عمومي به اين نوع بيمه ها همچنان از انتظارات كارشناسان اين صنعت عقب تر است. اين پرسش را با جواد كاووسي راد، مديربيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري شركت بيمه تجارت نو در ميان گذاشتيم. وي در پاسخ به اين پرسش گفت: رشد بيمه هاي زندگي در بازار داخلي با موانع مختلفي مواجه است. برخي از آن‌ها را مي توان اقتضاي زمانه دانست اما بخش ديگر آن برمي گردد به عدم توسعه فرهنگ بيمه زندگي در جامعه. به نظر مي رسد آن گونه كه شايسته بود رسانه‌ها، عوامل فروش و ديگر نهادهايي كه در اين زمينه بايد نقش آفريني مي‌كردند به اندازه كافي در اين حوزه فرهنگ بيمه اي مخصوصا بيمه‌هاي زندگي را به مردم انتقال ندادند.
البته به جز مقوله فرهنگ سازي عوامل ديگري هم در اين مورد دخيل هستند. در اين ميان شرايط اقتصادي و اجتماعي نقش آفرين بوده اند. در توضيح اين مورد، شاهد هستيم در طي دهه اخير يا حتي پيش تر هميشه با نرخ هاي تورم دو رقمي در ساختار اقتصادي كشور سر و كار داشته ايم. اين نرخ ها‌ و شرايط سخت اقتصادي باعث شده تا اندازه اي اقبال مردم به خريد بيمه زندگي كمتر شود و بيشتر سعي داشته باشند به جاي اينكه با خريد بيمه هاي زندگي، تدبير و آينده نگري را در زندگي مد نظر قرار دهند، به رفع نيازهاي اساسي و روزمره خودشان مشغول باشند.
به گفته كاووسي راد بيمه‌هاي زندگي داراي تنوع زيادي هستند و رشته‌هاي مختلفي در شركت‌هاي بيمه در حوزه بيمه‌هاي زندگي عرضه شده است. اما به صورت كلي بيمه زندگي براي دو دسته افراد تعريف شده است. نخست براي كساني كه مايل هستند از خدمات بيمه اي براي مقابله با خطرات آينده و پيشامد ناگوار براي خانواده و يا بازمانده اش استفاده كنند، اين گروه مي‌توانند از پوشش‌هاي بيمه اي بهره مند شوند و اين سوق علاقه به سمت خريد خدمات بيشتر باعث مي‌شود كه هزينه كمتري بپردازند. اما گروه دوم افرادي هستند كه تمايل به بيمه هاي عمر جهت سرمايه گذاري دارند .
اين گروه با توجه به شرايط درآمدي خود، و منابع حق بيمه اي كه براي بيمه زندگي مي‌پردازند بعد از گذشت چندين سال كه تا اندازه اي برنامه درازمدت خواهد بود، مطمئنا نتيجه سرمايه گذاري مطلوبي را دريافت خواهند كرد. مديربيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت نو تصريح دارد كه رسالت اصلي اين بيمه نامه خدمات و پوشش‌هاي بيمه اي است اما در سال‌هاي گذشته اين بخش كمرنگ تر به جامعه معرفي شده و در مقابل بيشتر حوزه سرمايه گذاري آن برجسته شده و از اين رو خدمات بيمه زندگي را مردم بيشتر با حوزه سرمايه گذاري آن شناخته اند. همانطور كه در نام اين محصول مشخص است نام اين محصول بيمه يونيورسال لايف اينشورنس يا همان طرح جامع بيمه زندگي است. اين طرح عنواني از سرمايه گذاري صرفا در داخل آن نيست ولي نام غالب آن در كشور به نام عمر و سرمايه گذاري است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.