ورود خارجی ها به پرونده خصوصی سازی

رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد :

ورود خارجی ها به پرونده خصوصی سازی

یک‌شنبه, نوامبر 6, 2016 - 16:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری ۲۵۰ تا ۳۰۰ شرکت دولتی تا پایان امسال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در ۷ ماه اول امسال ۱۲۰ مزایده برگزار شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، عبدالله پوری حسینی با اشاره به برگزاری ۱۲۰ مزایده از ابتدای امسال تاکنون گفت: دستکم ۲۵۰ تا ۳۰۰ شرکت دیگر در ماه های باقیمانده از سال در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری شرکت های دولتی افزود: لازمه برخی از این واگذاری ها آزادسازی قیمت ها است، اما بعضی شرکت ها به دلیل اجرایی نشدن این مهم، امسال برای خصوصی سازی عرضه نمی شوند.

پوری حسینی تاکید کرد: سایر شرکت هایی که در فهرست واگذاری قرار داشتند تا پایان امسال عرضه خواهند شد و امیدواریم بازار سرمایه کشش جذب آنها را داشته باشد. تاکنون و با گذشت بیش از هفت ماه از سال، نزدیک به ۱۲۰ مزایده از ۳۴۰ مزایده ای که امسال باید انجام می شد، برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حدود ۴,۵ ماه باقی مانده از سال، دستکم ۲۵۰ تا ۳۰۰ شرکت دیگر در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. تاکنون چندین هیات و شرکت خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی با حضور در این سازمان، برای شرکت در مزایده ها وارد مذاکره شده اند که آخرین آنها هیاتی از جمهوری چک بوده؛ اما اینکه در عمل وارد صحنه شده و پاکت پیشنهاد قیمت ارایه کنند، مشمول گذشت زمان و موکول به آینده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.