تشکیل اتاق فکر، گام مهم در تبیین اولویت‌های پژوهشی تجارت خارجی است

تشکیل اتاق فکر، گام مهم در تبیین اولویت‌های پژوهشی تجارت خارجی است

 رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتاق فکر برای استخراج و تبیین اولویت‌های پژوهشی تجارت خارجی کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» با بیان اینکه پژوهش و تحقیق مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است، تصریح کرد: لازم است کمیتۀ پژوهش سازمان با توجه به نیازها و موضوعات پژوهشی اعلام شده در حوزۀ تجارت خارجی کشور، با تشکیل اتاق فکر، زمینۀ استخراج و تبیین اولویت‌های پژوهشی این حوزه را با بهره‌گیری توانمندی‌های دانشگاهی و درون‌سازمانی فراهم آورد.

وی با اشاره به لزوم سیاست‌گذاری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های کالایی، کشوری، رایزنان بازرگانی، ارز، ضمانت صادرات، صادرات خدمات و مسائل مرتبط در این زمینه، از همکاران سازمان توسعه تجارت ایران خواست با اشتراک‌گذاری تجربیات و دانش خود در قالب پژوهش‌ و تحقیق در این مسیر گام بردارند.  

وی خاطرنشان کرد: تقدیر و تشویق همکاران پژوهشگر سازمان و اطلاع‌رسانی و انتشار پژوهش‌های انجام‌شده با هدف مساعدت به جامعه صادرکنندگان‌ به نهادینه کردن و توسعۀ فرهنگ پژوهش کمک خواهد کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.