پایان کار دو نمایشگاه "زیرسایه ماسک ها" و "مرگ قاصدک ها"

پایان کار دو نمایشگاه "زیرسایه ماسک ها" و "مرگ قاصدک ها"

شنبه, ژانویه 2, 2021 - 14:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با وجود بی سابقه ای که از دو نمایشگاه انفرادی عباس مجیدی با عنوان "مرگ قاصدک" و "زیر سایه ماسک‌ها" شد و انتظار می رفت زمان برگزاری این دو نمایشگاه نمایشگاه تمدید شود؛ این نمایشگاه ها جمعه 12 دی ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش دیوان اقتصاد,عباس مشهدی زاده درباره نمایشگاه مرگ قاصدک و زیر سایه ماسک ها گفت: من سال هاست که عباس مجیدی و آثارش را می شناسم و جسته و گریخته کارهای این هنرمند مجسمه ساز را دنبال کرده ام اما هرگز فرصت و امکانی برایم فراهم نشده بود که مجموعه ای از آثار او را در کنار هم ببینم.
او افزود: به نظرم عباس مجیدی با این که در این سال ها او را بیشتر در پست های مدیریتی در حوزه مجسمه سازی دیده ایم؛ اما مجسمه ساز جدی و سخت کوش و پرکاری است. وقتی کسی مدیر می شود دیگر فرصت کار کردن و مجسمه ساختن کمتر برای او فراهم می شود.
این مجسمه ساز پیشکسوت ادامه داد:مجیدی مجسمه ساز پر ایده ای است و از نظر تکنیکی هم مجسمه ساز قدرتمندی است او به خوبی توانسته ایده هایش را اجرا کند وبه نظرم بازدید کنندگان به خوبی توانستند با آثار او ارتباط برقرار کنند.
مشهدی زاده با اشاره به مجسمه های تعاملی مجیدی گفت: در هر دو نمایشگاه شاهد مجسمه های تعاملی بودیم و مخاطبان با این آثار ارتباط خوبی برقرار کردند. مثلا خیلی از بازدید کنندگان صبر می کردند تا فرصت برای آن ها فراهم شود تا آن ها هم با تغییر دادن اجزای مجسمه قاصدک با این مجسمه ارتباط برقرار کنند و یا ماسک بزرگی که در نمایشگاه "زیر سایه ماسک ها" به نمایش درآمد برای مخاطبان بسیار جذاب بو و خیلی ها تمایل داشتند که روی این مجسمه یادگاری بنویسند. یادگارهایی از روزهای کرونایی.
اردشیرمیرمنگره نیز درباره این دو نمایشگاه گفت:عباس مجیدی را از سال های بسیار دور می شناسم با این که دو نمایشگاه "مرگ قاصدک" و "زیر سایه ماسک ها" ایده محور بود،؛اما هنرمند به خوبی توانسته بود، ایده هایش را با مخاطب در میان بگذارد.
او افزود:این روزها تمام جهانیان با دو مقوله بسیار مهم بیماری کرونا و مساله مرگ درگیر هستند و مجیدی در این دو نمایشگاه که با هم همزمان شده بود به خوبی توانسته بود این دو موضوع را به چالش بکشد.
این هنرمند ادامه داد:مجیدی در نمایشگاه زیر سایه ماسک ها به خوبی توانسته بود برای بیان ایده هایش از متریال استفاده کند؛ مثلا برای اشاره به شیوع ویروس کرونا از بریده جراید که آن ها نیز نقش مهمی در انتشار خبر شیوع این ویروس داشتند بهره بگیرد و همزمان با این اثر هم مقوله اطلاع رسانی و هم بیماری را به چالش بکشد.
میرمنگره ادامه داد:به نظر من مجیدی ایده هایش را در دو نمایشگاهش به خوبی اجرا کرده بود وبا این که از هر دو نمایشگاه استقبال خوبی شد اما ای کاش نمایشگاه زیر سایه ماسک ها در مکان عمومی به نمایش گذاشته می شد تا مخاطبان بیشتری از این نمایشگاه بازدید کنند.
عباس مجیدی درباره شکل‌گیری مجموعه قاصدک‌ها گفت:قاصدک یکی از ایده هایی است که سال هاست ذهن مرا درگیر خود کرده است و روی این ایده سال هاست که کار می کنم و این مجموعه در سال های اخیر خلق شده اند.
به گفته مجیدی قاصدک همواره تداعی‌کننده مفاهیمی مثل رهایی و سبک‌بالی است و این هنرمند مفاهیمی همچون رهایی و حرکت را با فرم‌های انتزاعی قاصدک، بازآفرینی کرده‌است.
او افزود: در مجموعه مرگ قاصدک تلاش کرده ام به نوعی مراحل زیست یک قاصدک را از تولد تا مرگ تدریجی به نمایش بگذارم. چون این مجموعه در گذر زمان شکل گرفته است از این رو فرم های مختلفی را نیز هنگام ساخت این مجسمه ها تجربه کرده ام. در این مجموعه چند اثر از جمله مرگ قاصدک با رویکرد تعاملی شکل گرفته است. مجسمه های این مجموعه با استیل و برخی از آن ها با پلکسی گلاس خلق شده اند.
او درباره نمایشگاه "زیر سایه ماسک‌ها" گفت: با شیوع کرونا و قرنطینه اولیه، ایده ساخت آثاری با این موضوع به ذهنم رسید و به مرور ایده هایم را پرورش دادم.کرونا زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار داده است و به نوعی همه ما در زیر سایه ماسک ها زندگی ما ادامه پیدا کرده است. در شکل‌گیری آثار چیدمانی این نمایشگاه، سعی شده تأثیرات این وضعیت با مخاطب به اشتراک گذاشته شود. در این نمایشگاه دو چیدمان با نام‌های «برزخ» و «ویروس» و چهار اثر تعاملی و مفهومی ارائه شده است. آثار این نمایشگاه در ابتدا به صورت طراحی و ایده‌پردازی شکل گرفت و بیشتر آثار از متریال‌های واقعی (خود ماسک) ساخته شده و در دو اثر از سایر متریال‌ها استفاده شده است.
مجیدی درباره استقبال از این دو نمایشگاه گفت: در ایام برپایی این دو نمایشگاه با این که کرونا و آلودگی هوا شرایط رفت و آمد مردم را دشوار کرده است اما از این دو نمایشگاه استقبال خوبی شد و چند اثر از نمایشگاه نیز به فروش رفت‌.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.