بازار تلفن همراه نیازمند شفاف سازی است 

دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه :

بازار تلفن همراه نیازمند شفاف سازی است 

دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه گفت: دو سامانه مختلف برای شفاف سازی و کنترل قیمت تلفن همراه به دولت معرفی شده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،امیر اسحاقی دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شفاف سازی در فروش کالا اظهار کرد: دو سامانه از سوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه به دولت معرفی شده است که هنوز دولت اجازه راه اندازی این سامانه‌ها را نداده است.
او افزود: انجمن واردکنندگان تلفن همراه تمام هزینه‌های طراحی و راه اندازی این دو سامانه را قبول کرده است و منتظر هستیم تا دولت این اجازه را به انجمن بدهد تا بازار سر و سامان بیابد. این سامانه‌ها می‌توانند مانند قانون رجیستری تلفن همراه تاثیر به سزایی در بازار داشته باشند.
دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه بیان کرد: کارکرد یکی از سامانه‌ها بدین شکل است که فرد متقاضایی پس از خرید تلفن همراه می‌تواند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کد IMEI، مشخصات تلفن همراه را از زمان ثبت سفارش در شرکت تولیدکننده تا زمان فروش به خریدار نهایی مشاهده کند.
اسحاقی ادامه داد: در این سامانه تمام هزینه‌هایی که در قیمت نهایی تلفن همراه تاثیر گذاشته است قابل مشاهده و محاسبه است از جمله این هزینه‌ها می‌توان به حمل و نقل، انبارداری و گمرک اشاره کرد که در این صورت فرد خریدار از تمام هزینه‌ها آگاه می‌شود و هیچ هزینه اضافه‌ای را پرداخت نمی‌کند.
او تصریح کرد: در سامانه‌ دیگری خریدار همانند سامانه قبلی کد IMEI را وارد می‌کند و تمام صاحبان قبلی، مشخصات فروشندگان عمده و خرد که این تلفن در واحد آن‌ها خرید و فروش شده است نمایش داده می‌شود.
دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه ابراز کرد: بازار تلفن همراه با دو مشکل قاچاق و فعالیت دلالان مواجه است که با مورد اول تا حدودی مقابله شده اما مورد دوم نیازمند تایید و حمایت دولت است. هر دو سامانه قطعا می‌توانند نقش به سزایی در سامان دهی بازار، کنترل قیمت‌ها و ایجاد شفاف سازی در روند ورود کالا به کشور داشته باشند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.