تشديد گشت هاي نامحسوس و برخورد قاطع با آرايشگاه هاي متخلف

تشديد گشت هاي نامحسوس و برخورد قاطع با آرايشگاه هاي متخلف

موضوع تخلف و فروش شيشه در برخي آرايشگاه هاي زنانه به بهانه لاغري به يكي از چالش هاي اين حوزه تبديل شده كه سلامت زنان به عنوان ركن اصلي خانواده را در معرض خطر قرار مي دهد كه نيازمند توجه و افزايش نظارت از سوي مسئولان مربوطه است.

به گزارش دیوان اقتصاد ,شهربانو عابدي رئيس اتحاديه صنف آرايشگران زنانه تهران در برنامه راديو گفت و گو كه به صورت زنده از شبكه تيوا پخش شد، با اشاره به اينكه در سطح استان تهران بيش از ٨٠ هزار نفر در آرايشگاه ها مشغول به فعاليت هستند، بيان كرد: تاكنون گزارشي در خصوص توزيع شيشه از آرايشگاه هايي كه روند قانوني پروانه كسب و صلاحيت حرفه اي و فردي را دريافت كرده حتي يك مورد گزارش نشده است. شايد چنين تخلفي در سالن هاي غير مجاز كه داراي پروانه كسب نيستند و مراكز غيرقانوني كه دسترسي به آن بسيار كم است وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: آرايشگاه هاي زنانه تنها صنفي است كه بالاترين ميزان بازديد را دارد به طوري كه هر هفته يك بار بازرسي ها به طور مشترك با همراهي اتحاديه اماكن تهران، اتاق اصناف و بازرسي تعزيرات كه اكثريت به صورت نامحسوس است، انجام مي شود.
عابدي تاكيد كرد: در صورت گزارش تخلف طبق قانون موضوع به اتاق اصناف تهران گزارش داره مي شود تا برخوردهاي لازم صورت گيرد.
وي افزود: حيطه كار آرايشگران در زمينه خدمات آرايشي و بهداشتي است و نبايد در زمينه لاغري و تناسب اندام فعاليتي داشته باشند. بايد توجه داشت كه در هر صنفي تخلف وجود دارد و در صورت گزارشي مبني بر تخلف اقدامات لازم از جمله ابطال پروانه انجام خواهد شد.
رئيس اتحاديه صنف آرايشگران زنانه تهران گفت: بيشتر تخلفات در مراكز غيرقانوني و غيرمجاز است كه بازرسين ما طبق قانون اجازه ورود به آن را ندارند.
وي با تاكيد بر اينكه هر ساله كلاس هايي با كمك ستاد مبارزه با موادمخدر از سوي اتحاديه براي آرايشگاه ها برگزار مي شود، بيان كرد: تا زماني كه باورهاي غلط اصلاح نشود نه تنها آرايشگا ه ها بلكه خانه ها هم امن نخواهد بود.
عابدي در پايان از مردم درخواست كرد كه در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را به اتحاديه گزارش دهند تا برخوردهاي لازم صورت گيرد.
علاقه مندان براي مشاهده كامل اين برنامه مي توانند به سايت تيوا به آدرس www.tva.tv مراجعه كنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.