گزارش بانک مرکزی از هزینه و درآمد دولت در نیمه نخست امسال

گزارش بانک مرکزی از هزینه و درآمد دولت در نیمه نخست امسال

شنبه, نوامبر 12, 2016 - 12:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک مرکزی گزارش هزینه ها و درآمدهای دولت و درآمدهای مالیاتی نیمه نخست امسال را منتشر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک مرکزی در جدیدترین گزارش از آمارهای اقتصادی در بخش بودجه عمومی دولت اعلام کرد: میزان درآمد دولت در نیمه اول امسال ۵۸۹.۶ هزار میلیارد ریال است، این در حالی است که مصوب بودجه در این مدت ۸۰۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین این رقم نسبت به درآمد دولت در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۶.۸ درصدی مواجه شد.

پرداخت های هزینه ای (جاری) دولت در نیمه نخست سال جاری ۹۵۱ هزار میلیارد ریال است که با رشد ۲۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

خالص واگذاری دارایی های سرمایه ای در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۴.۵ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

تراز عملیاتی و سرمایه ای در زمان اعلام شده منفی ۲۶۴.۲ هزار میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶.۶ درصد رشد داشته است.

در عین حال جمع مالیات های مستقیم ۲۴۴.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به عملکرد مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۹ درصد افزایش را نشان می دهد. جمع مالیات های مستقیم در نیمه اول سال گذشته ۱۹۲.۵ میلیارد ریال بوده است.

جمع مالیات های غیرمستقیم نیز ۱۸۸.۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۳۳.۳ درصدی را تجربه کرد. اما جمع کل درآمدهای مالیاتی دولت ۴۳۳.۱ هزار میلیارد ریال اعلام شد که رشد ۲۹.۶ درصدی را نشان می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.