شرکت‌های بیمه برای سهم بازار بالا باید به سرمایه‌های انسانی بها دهند

شرکت‌های بیمه برای سهم بازار بالا باید به سرمایه‌های انسانی بها دهند

هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه به همت شرکت بیمه کوثر با رویکرد ریسکهای منابع انسانی به صورت آنلاین درحال برگزاری است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از  اخبارپول، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، مباحث مربوط به نیروی انسانی و تاثیر این شاخصه بر پرتفوی بیمه‌ها بررسی می‌شود.
در این همایش هم هم اکنون به صورت آنلاین درحال برگزاری است، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به محور این همایش گفت: در حال حاضر مهمترین بحث در جهان، منابع انسانی است چرا که جهانی پر از حادثه و نااطمینانی و ریسک داریم و طبیعی است مهمترین مباحث آن، نیروی انسانی باشد.
وی افزود: همواره نیروی انسانی موضوع مهمی بوده است که اگر بدان توجه نشود، شرکتها و سازمانها در رسیدن به اهدافشان موفق نخواهند بود.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه خاطرنشان کرد: در موج چهارم انقلاب صنعتی مساله هوشمندسازی و خلاقیت مطرح شده است و الان مغزافزارها هستند که حرف اول را می‌زنند و موجب توسعه یک شرکت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی دارایی مهم هر شرکتی است، اذعان داشت: در هیچ شرکتی منابع انسانی به عنوان دارایی ثبت نشده و فقط هزینه‌های پرسنلی و حقوق و سایر مبالغ ذکر می‌شود که توجه به کارآمدی نیروهای انسانی، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
سلیمانی در رابطه با تاثیر نیروی انسانی در برندینگ یک سازمان گفت: ما در مبحث برند سازی در شرکت‌های بیمه نیازمند منابع انسانی کارآمد هستیم که باید برای نیل به این هدف روی جذب نیروی کار متخصص و توانمند تمرکز کنیم.
وی با اشاره به اینکه عدم وجود نیروی انسانی متخصص شرکت بیمه را با ریسک‌های جدید مواجه می‌کند، گفت: اگر نیروی انسانی در شرکت نتواند درست عمل کند، شرکت بیمه را با ریسکهای جدیدی مواجه می‌کند و در مقابل می‌تواند حتی پرتفو را همراه خودش به شرکت منتقل کند و به رشد آن کمک کند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ما اینجا دو چالش داریم، چه کنیم که ریسک داخل شرکتهای بیمه کم شود و دوم ریسکها را بشناسیم و آنها را محاسبه کنیم. در این راه حضور و وجود نیروی انسانی متخصص و خلاق بسیار کمک کننده است.
وی ادامه داد: باید پس از این بیشتر به نیروی انسانی داخل شرکت توجه کنیم، برای آنها از شرکتهای دیگر بیمه بخریم، آنها را حمایت و به سمت رشد هدایت کنیم که این کار بسیار پیچیده و دشواری است.
براساس این گزارش، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه مجید مشعلچی نائب‌رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت: اگر ریسکهای منابع انسانی را در یک کفه و سایر ریسکهای صنعت بیمه را در کفه دیگر ترازو قرار بدهیم، قطعا سمت ریسک منابع انسانی سنگیت‌تر است.
وی افزود: برای جذب، توسعه و نگهداشت نیرو انسانی نیاز مند ک کارجهادی و بنیادی هستیم و در حقیقت یکی از ریسکهایی که به شدت منابع انسانی را تهدید می‌کند، عدم به کار گیری نیروهای جوان، خلاق و عالم است که شرکتهای بیمه باید بدان توجه کنند.

در حقیقت نیروهای کارآمد نیز به شرکتهای بیمه کمک می‌کنند که جذب منابع مناسب و سهم بازار بالا داشته باشند که این موضوع در هفتمین همایش بیمه و ریسک مورد توجه قرار گرفته شده است.

لازم به ذکر است برای شرکت در این همایش می‌توانید به آدرس http://rmi.kins.ir/ مراجعه کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.